ZEER DRINGEND hulp gevraagd!!

De laatste nieuwtjes, belangrijke berichten kan je hier lezen. Dit gedeelte is uitsluitend bedoeld voor aankondigingen. Daarom kan je hierop niet antwoorden. Antwoorden kan je plaatsen in algemeen of op het zeverkanaal.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jul 10, 2009 3:40 pm

Volgende vraag komt van Hans en is echt dringend :

Zijn er mensen van Oost- of West-Vlaanderen die zo lief zouden willen zijn een fretje in nood op te halen in het asiel van Knokke? Het fretje zou in zeer slechte omstandigheden zitten en dringend hulp nodig hebben.

Welk asiel (dacht dus Knokke, maar bel voor de zekerheid even naar Hans) en verdere inlichtingen waar het fretje naartoe gebracht moet, kan je van Hans zelf krijgen : 0495/28.63.28 Het komt alleszins naar één van onze opvangplaatsen, het is dus niet de bedoeling dat je er zelf voor moet zorgen.

Ook andere vrijwilligers die net vandaag niks speciaals gepland hadden, zijn welkom natuurlijk, maar het is dus in de omgeving van Oost- of West-Vlaanderen dat het fretje opgehaald moet worden.

Alvast bedankt namens ons en het fretje zelf, het kan natuurlijk niet beter terecht komen dan bij ons, hé? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr jul 10, 2009 4:23 pm

mocht knokke niet zo ver van a'pen liggen, 'k zou er direct naartoe rijden .....

maar helaas ... momenteel zie ik dat ff niet zitten
als er ECHT niemand anders geraakt, wil ik me wel als vrijwilliger opgeven, 'k hoop alleen toch dat er iemand van die kanten geraakt.

ik hoor het wel!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » vr jul 10, 2009 4:37 pm

on it!
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr jul 10, 2009 6:13 pm

super veerle!!

hou ons op de hoogte!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gin
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 25, 2009 4:50 pm

Berichtdoor Gin » vr jul 10, 2009 7:08 pm

was jullie opvang niet gesloten ?

en een asiel in godsnaam , eens het daar zit zou je zeggen het zit goed

schandalig

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » vr jul 10, 2009 10:45 pm

..wat een gedoe...
ik belde deze namiddag naar het asiel en we zouden het fretje vanavond kunnen komen ophalen. ik had wel al gezegd dat we ten vroegste vanaf half 7 zouden kunnen vertrekken maar dat was geen probleem. het zou de bedoeling zijn dat het beestje tot volgende week zondag bij ons zou blijven en dan 'doorversast' zou worden naar een opvang.
dusss bel ik naar vanessa (dai) om een kooi te regelen voor deze week.
nu bel ik om kwart voor 7 naar het asiel om te zeggen dat wij gaan vertrekken, en nu gaat het niet door vandaag. morgenvroeg kunnen we er pas om gaan, want het was te laat. :(

morgenvroeg komt om half 9 de loodgieter hier aan huis (de boiler is kapot) en om 1 uur zouden we in genk moeten zijn voor een verrassings-familiefeest. dat is zo'n 2 uur rijden vanaf gent...
maar goed: morgenvroeg blijf ik thuis voor de loodgieter en gaan Vanessa en Arjin mee met mijn vriend naar het asiel in knokke-heist om het fretje te gaan halen.
ik hoop dat morgen alles volgens planning gaat en dat het fretje niet te ziek is... anders zullen we een da met verstand van fretten moeten zoeken in het weekend... (heb dr. vannasche al gebeld, maar zij zegt dat ze niet kan dit weekend, maar ik denk dat ik Inge thas kan bellen morgen)

is dit genoeg hoogte skiwi? hihi.. :P ;)
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr jul 10, 2009 11:25 pm

Origineel gepost door Veerle[/]
is dit genoeg hoogte skiwi? hihi.. :P ;)


zeer gedetailleerd :-)
doe zo verder zou ik zeggen :D
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za jul 11, 2009 9:33 am

Amai dat is ook wel vervelend. Wisten die dat dan niet eerder dat dat telaat zou zijn om dat fretje te gaan halen? Ik hoop in ieder geval dat het daar snel weg is uit dat asiel want ik vind dat geen geschikte plaats voor een fretje. :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » za jul 11, 2009 9:45 am

ze zijn er nu om :)
en idd, ik was gisteren ook redelijk pissed... vooral omdat ik eerst had gezegd dat we iets later zouden zijn als het openingsuur, en dat dat eerst geen probleem was. integendeel: het asiel was zelfs opgelucht dat er zo snel hulp kwam voor het fretje... en dan d'rachter is het 'te laat' :(
sommige mensen he.... %)

@skiwi: ik doe mn best hoor :)
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » za jul 11, 2009 9:04 pm

Dat is écht goed dat ie uit het asiel gehaald wordt!!!
In de asielen zien ze niet om naar fretjes... :( Spijtig genoeg...
Zo heeft m'n broer er drie uit het asiel gehaald omdat die er al maanden zaten en
hun hok niet proper gemaakt werd. :( Echt triest.
Ik hoop dat dit fretje sterk genoeg is om erdoor te komen.
Een zwerfpoesje adopteren? Kijk op www.desnorhaar.be

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » zo jul 12, 2009 10:04 am

hij is ferm verkouden, maar voor de rest ok en brrrrrronstig!! :D
zelfs zo bronstig dat hij 2 kale vlekken heeft tussen zn achterpootjes... volgende week ga ik met hem naar de da. (ik moet toch gaan voor mijn fretjes, en dan neem ik hem mee)
gisteren was hij nogal nerveus door alle gedoe maar at alle waltham op, en vannacht heeft hij al brokjes gegeten. en zn mest is ook super.
komt goed voor dit kereltje... (voorlopig noemt hij Jazzy... kan m toch moeilijk aanspreken met 'fret'..)

Afbeelding

en zo testen wij de tandjes: (grapje)

Afbeelding

[Gewijzigd door Veerle op 2009-07-12 10:25:36]
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo jul 12, 2009 11:00 am

Oh wat een mooie kerel en die naam past wel bij hem. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jul 12, 2009 12:43 pm

Mooie beer, na verzorging vast een hele vent :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » zo jul 12, 2009 4:16 pm

Geweldig, dit schatje gaat een mooie toekomst tegemoet :)

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » zo jul 12, 2009 8:43 pm

ik denk dat het een heeeele mooie en heeeeel lieve ram gaat zijn, 1 keer als hij gecastreerd is. hij geniet echt van de aandacht en de knuffels... zijn nieuwe baasjes zullen er een super fret aan hebben. :)
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » ma jul 13, 2009 12:24 pm

Mooi fretje, en ik dnek dat hij er over een maand nog veel mooier uit zal zien :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma jul 13, 2009 8:11 pm

AAArrrggghhhh kom er lijk niet slecht van! Sorry iedereen dat ik deze melding niet eerder gelezen had! Voel me nu zoooo schuldig! Woon zo dicht bij knokke en had ik geweten dat er zo dicht bij een fretje in nood was had ik niet eens geaarzeld en erachter gegaan. sorry echt waar! Sorry Jazzy jij bent een mooie fret, waarom doet er iemand zo'n schat weg! Moest ik erachter geweest zijn ging ik hem nog houden ook :P
In't vervolg als er hulp nodig is aan de kust PM mij direct!


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-07-13 20:12:13]

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » di jul 14, 2009 9:10 am

hihi K8... :D
ik ben anders ook wel verliefd op de kleine man hoor! tis echt een schatje.... :)
ik ga hier in het kort schrijven wat de mensen van het asiel hebben gezegd over hem.
er kwam een man met Jazzy om hem af te staan in het asiel, en hij vertelde dat hij hem had gekocht op de markt. daar hebben ze hem verteld dat hij een bijdrage zou moeten leveren en een kooi om hem op te vangen. dat was allemaal goed en wel, en de man ging weg met Jazzy. ze hebben hem nooit terug gezien.
een paar dagen later heeft een vrijwilliger hem gevonden in t zwin. :(
mensen toch... je blijft er van verbaasd staan hoe weinig een huisdier waard is voor sommigen! %)

gisteren is hij bij Inge Thas geweest. Vanasche had pas woensdag tijd voor hem, en het is d'rmee dat ik met hem bij Thas ben geweest.
een rekening later krijgt hij nu antibiotica voor zijn verkoudheid (het zat enkel oppervlakkig, dus gelukkig is zijn snot niet overgeslagen naar zijn longen), druppels voor op zn neuske zodat hij iets makkelijker zou kunnen ademen, 2 dosissen stronghold (1 die hij gisteren heeft gehad en 1 voor binnen 14 dagen), en druppels voor in zijn oren want hij had heel erg hard oormijt.
alles samen was het iets van een 40 euro, dus dat viel wel goed mee. (een donatie van mijn vriend en ik, dus de clubkas zal er niet onder lijden! :) )

een lik van Jazzy aan iedereen!
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di jul 14, 2009 12:12 pm

In't zwin dan nog! Sommige mensen zal ik nooit begrijpen.
Hij kon hem tenminste op kapaza ofzo zetten, kon nog geld verdienen ook maar neen, breng zijn leven in gevaar, laat hem vrij, waarom ni!?
Pf en dan kijken sommige mensen raar naar mij als ik op'n duur zeg dat ik meer om dieren geef dan om mensen.

Weet je Veerle, mensen zoals jij zijn een godsgeschenk voor de beestjes!

Gajij nog fotokes van hem maken? hij is echt om op te eten!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » di jul 14, 2009 1:57 pm

Origineel gepost door _K8_

Weet je Veerle, mensen zoals jij zijn een godsgeschenk voor de beestjes!
volledig mee eens
:)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 14, 2009 3:28 pm

Origineel gepost door _K8_

AAArrrggghhhh kom er lijk niet slecht van! Sorry iedereen dat ik deze melding niet eerder gelezen had! Voel me nu zoooo schuldig! Woon zo dicht bij knokke en had ik geweten dat er zo dicht bij een fretje in nood was had ik niet eens geaarzeld en erachter gegaan. sorry echt waar! Sorry Jazzy jij bent een mooie fret, waarom doet er iemand zo'n schat weg! Moest ik erachter geweest zijn ging ik hem nog houden ook :P
In't vervolg als er hulp nodig is aan de kust PM mij direct!

[Gewijzigd door _K8_ op 2009-07-13 20:12:13]
K8, je kan nog altijd eens tot bij Veerle gaan, hé, voor 't geval Veerle zelf nog niet té verliefd is en Jazzy toch nog "ter adoptie" komt ...
:D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di jul 14, 2009 5:54 pm

Fijn Veerle dat het niet zo ernstig is bij dat kereltje, dat zal allemaal wel goed komen met hem daar ben ik zeker van en van mij ook heel tof dat er mensen zijn zoals jij die direct dat fretje in huis willen halen. Moesten er zo meer mensen rondlopen, de wereld zou er anders uit zien! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo jul 15, 2009 1:59 am

Origineel gepost door margit

K8, je kan nog altijd eens tot bij Veerle gaan, hé, voor 't geval Veerle zelf nog niet té verliefd is en Jazzy toch nog "ter adoptie" komt ...
:D
Merci maar was niet echt van plan om nog 1tje bij te halen, zoals ik al zei ik heb maar 2 handen, maar had ik hem geweest gaan halen ging ik hem zeker houden,
zie impulsieve dierengek en kan er niet aan doen :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 15, 2009 3:12 am

"Maar" 2 handen??? Je hebt zeker geen idee hoeveel fretsels je daarmee knuffelen kan??? ;)

Moet nochtans zeggen dat ik deze week ook even in de problemen kwam te zitten met "maar" 2 handen! Mijn 5 dames, Nouky, Kiara, Muis, Vita en Gucci hebben dus geen kaas gegeten van "geduld", hé!! Als die uit willen, willen die uit en niet één voor één zoals de heren hier, nee, liefst allemaal tegelijk!! Twee waren dus ietskes sneller beneden dan hun of mijn bedoeling was, ze sprongen gewoon door mijn armen de Nation uit!!! :( Vanaf nu dus frettenzeteltje onder/voor de kooi, zodat ze tenminste zacht landen als ze nog eens zo uitgelaten zijn!! :~

Maar 5 fretten gelijk knuffelen is geen probleem hoor, gelukkig maar!!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo jul 15, 2009 9:13 am

:D ik zou niet liever hebben maar ik ben nog maar een student en fretten zijn redelijk kostelijke beestjes he. En me ouders zijn nu al an't zagen over mijn zoo terwijl ik vind dat ik net niet voldoende beestjes heb.
Ik zou nog een skunk willen aanschaffen over een jaartje ofzo wanneer dat mijn ouders de fretjes gewend zijn, papa is altijd an't zagen dat ze mijn huis voor niks verboud hebben en dat ik evengoe in een stal kan slapen %)
maarja sommige mensen snappen echt niet hoeveel liefde je van beestjes kan krijgen!
Stal of geen stal zoo of geen ik wil nog! maar eerst even de oudjes laten bekomen.
maar 5fretten (en blijkbaar nog meer :P ) zou ik niet aankunnen denk ik, kom nu al gek als de ene richting de konijntjes loopt en de anderéén heel andere kant uit. ik woon hier maar alleen dus ook niemand om mij te assisteren als ik plots meer handen nodig heb.


Terug naar “Mededelingen van de vereniging”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten