Moeilijke keuze

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » di mei 01, 2007 10:49 pm

Zoals vele onder jullie weten ben ik in februarie Ida'tje kwijt geraakt na haar sterrilisatie...
Eerst dacht ik er geen tweede aan te schaffen , maar na een tijdje begon het toch te kriebelen....
Nu zijn we een tijdje verder en heb nog steeds geen beslissing genomen...
Ondertussen ben ik ook terug aan het werk, mijn job is vrij zwaar (ik werk als verzorgende in een rusthuis) dus ben vaak doodop als ik thuis kom. Toch trek ik er mezelf steeds door om de nodige tijd vrij te maken voor Jefke, omdat hij dat verdient en het echt wel nodig is natuurlijk. Dus HIJ heeft aandacht genoeg.
Ik dacht dan er een tweede bij te halen, zodat hij nu wat gezelschap heeft maar ik ben een beetje bang dat ik men tweede fretje dan de nodige aandacht niet meer ga kunnen geven... tenslotte moet ik toch geen fret in huis halen om hem of haar een hele dag in zijn kooi te laten zitten ~_~
Nu is mijn vraag: hoe doen jullie dat om er na jullie werk al die aandacht aan te geven? vele onder jullie hebben toch meerdere fretten...
Ze beide vrij laten rondlopen in huis is hier geen optie als er geen toezicht is,(vanwege de andere huisdieren) dus ik steek letterlijk AL mijn vrije tijd in Jefke na men werk. Hij komt dus niks te kort en zeker geen aandacht :P
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo mei 02, 2007 11:00 am

hey vannessaken,

wat je wel hebt als je 2 rakkers in huis hebt kunnen ze samen met elkaar spelen terwijl jij eet of kookt of andere huishoudelijke dingens doet,
ik wil je nu echt geen aansmeren maar de de tijd da jij er ni bent of je bent bezig met je huishouden kunnen ze wel elkaar vergezellen en bezighouden.
je moet je ook de vraag stellen van kan ik 2 fretsels aan, kwa financieele kant dan.
hier is da zo van (ok ben nu zwanger ben de hele dag thuis nu maar ik kom er ook zo weinig mogelijk aan voor ons kindje)
s'avonds komt bull thuis van zijn werk zet zich eventjes voor te bekomen en dan is hij met onze gasten bezig ze loslaten en hun kooien uitkuisen.
ik zet mij meestal in de speeltuin kan ik met hen bezig zijn terwijl hij de kooien kuist of gaat hij eerst de kooien kuisen en is er dan mee bezig.
je moet in een routine geraken en eens je dat beet hebt ga je het allemaal beter aan kunnen. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo mei 02, 2007 11:13 am

Hoi Vannessaken, ik heb altijd maar 1 fretje gehad en heb er ook lang over getwijfeld om er 1 bij te halen. Hij speelt samen met mijn chihuahua's en dat gaat héél goed. Als de chihuahua's te moe zijn of ze hebben geen zin om met hem te spelen (mijn chihuahua's zijn allemaal bijna 10 jaar oud) dan zet ik hem in de keuken of bij mooi weer in zijn park buiten en dan speelt hij met zijn speelgoedjes. Ik kan dus moeilijk zeggen of je een 2de zou bijhalen maar wat knorry hierboven zegt klopt helemaal. Tibo staat ook op zijn routine, hij weet wanneer hij uit mag en hangt dan al tegen zijn tralies te kwispelen! :D Kijk dus eerst wat kan of niet kan voor jou en zie of je fretje ook echt wel een partner nodig heeft want mijn dierenarts zei dat mijn fretje genoeg vriendschap had van de hondjes en hij is ook dolgelukkig dus helemaal niet eenzaam! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

redsonja30
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 24, 2006 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor redsonja30 » wo mei 02, 2007 12:57 pm

hoi vanessa , als ik jou was nam ik er nog eentje bij ,
zo is jefke niet meer alleen , en kunnen ze samen spelen , zal voor hem ook goed zijn is hij niet meer alleen ,
maar aan jou de keus natuurlijk .
en een uurtje of twee kan er misschien nog wel af om ze even uit te laten , denk wel dat ze daar genoeg mee hebben , hier is het ook soms niet langer , soms gaan ze na een uurje al zelf terug hun hok in .
zou je dan een pupy nemen of ga je voor een adoptie fretje ?
het laatste lijkt mij ook leuk zo is er weer een dat een goeie thuis krijgt .
groetjes van ons allemaal .
we horen het nog wel wat je besluit is . ;)
hoi groetjes aan iedereen hier ,
van sonja , en de fretsels , odin , skunk , jill , lucy .

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo mei 02, 2007 5:50 pm

eigenlijk maakt tijd voor 1 of 2 fretten toch geen verschil , als je ze uit de kooi laat om te spelen en er loopt er eentje rond of twee aandacht moet je toch geven
maar wat ook belangrijk is dat ze in de uren in hun kooi een soortgenootje hebben om samen met in een hangmatje te kruipen of lekker gezellig in een dekentje rollen
zeg nu zelf met twee toch veel gezelliger dan alleen
en als je bezorgt bent of het wel zal klikken kan je altijd aan een opvangertje denken , je kan het altijd even proberen of het klikt voor je besist om hem of haar te nemen en doordat het een volwassen fretje is ken je ook het karaktertje

denk er nog eens goed over na , maar ik zou het wel weten ;)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo mei 02, 2007 10:17 pm

Volkomen mee eens Ufo . Trouwens , Vanessaken als het kriebelt moet je krabben ;
en dat is in jouw geval een vriendje bij voor Jefke .
En als het klikt zal hij gelukkig zijn en zijn baasje ook :) :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » wo mei 02, 2007 10:24 pm

Jullie vergeten wel 1 ding en dat is dat jullie opvangertjes wel allemaal heel ver van mij zijn en ik alweer uren zou moeten rijden daarvoor :(
Ik denk er wel verder over na om eventueel eentje aan te schaffen....
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do mei 03, 2007 11:36 am

van welke streek ben je dan ? we hebben over het hele land verspreid toch verschillende adressen
Hasselt
Mechelen
Booischot
Landen
Kruishoutem
Gent ( Evergem)
Hoogstraten
Reet
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » do mei 03, 2007 10:51 pm

Haaltert, tegen Aalst (oost-vlaanderen)
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do mei 03, 2007 11:10 pm

in het gedeelte fretjes in de opvang kan je steeds zien welke fretjes waar zitten , het word regelmatig aangepast als er iets veranderd
en voor meer info kan je altijd bellen 0494 37 34 92 of mailen opvang@frettenark.be
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » do mei 03, 2007 11:21 pm

Dank je voor de nodige informatie ufo :)
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mei 04, 2007 9:05 am

Ja Vanessa, ik heb nu zelf redelijk veel fretten, dus je denkt mss dat het logisch is dat ik zou pleiten voor een vriendje voor Jefke, maar ik zou het als ik in jouw plaats was toch alleszins eens proberen. Het feit dat je veraf woont en blijkbaar moeilijk ergens geraakt maakt het er natuurlijk ook niet makkelijker op, anders zou ik zeggen van eens met Jefke op bezoek te gaan bij diegenen waarvan je denkt dat ze mss een vriendje zouden hebben voor Jef. Anderzijds zou ik toch ook willen zeggen dat je dat "proberen" niet mag overslaan hé, niet omdat je veraf woont zomaar de eerste de beste opvanger adopteren, want als het niet klikt hebben ze er geen van beiden iets aan en zit je idd met méér werk. Ik denk hierbij maar aan ons Dominootje, 4 fretten pasten echt niet bij haar, dat gaf een geruzie tot en met. Met Iago klikte het uiteindelijk dadelijk, maar ik had ondertussen wel 4 fretten bij!! :P :P

Als Jefke een sociale fret is en graag met soortgenootjes speelt, zal het waarschijnlijk ook wel meevallen om er een 2de deugniet bij te zetten en gaat Jefke ook een vriendje hebben in de uren dat je werken bent. Ook frettenkwaad uitsteken is eens zo leuk met z'n 2 :D , het heeft dus echt wel verschillende voordelen. Mss kom je best eens eerst naar een speelnamiddag of mee naar zee ofzo, dan zie je meteen of Jef andere fretten rondom zich verdragen kan of niet. Veel kan je daar mss niet van zeggen, want beide fretten zijn dan op neutraal terrein en zijn dan ook allebei meer op hun hoede, maar je ziet toch al snel of hij naar andere fretjes toetrekt of dat hij ze net van zich weg gaat jagen. Quiana hier heeft dat altijd héél duidelijk gemaakt, er mogen 100 fretten rondlopen, daar zal ze niks van zeggen, maar geen enkele fret moet het wagen van 1 poot binnen te zetten in haar kooi!! Dan is het kot te klein hoor, die bijt hen stuk voor stuk naar buiten!! :( Quiana wil duidelijk alleen gelaten, dat zijn dus dingen die je eerst moet vaststellen alvorens tot een definitieve beslissing te komen. Veel succes!!
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten