Foto's van mijn Tibotje!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma mei 07, 2007 11:31 pm

Hallo, ik heb 2 hele mooie foto's die ik echt aan jullie wou laten zien! :P Die op het hangmatje had ik verleden week al getrokken en die met de beer is daarnet getrokken toen hij vrij rond liep. Het beertje had ik hem pas gisteren gegeven en hij is er echt stapelgek van maar ik geef het hem alleen wanneer ik hem ermee kan zien spelen. Kwestie dat hij geen dingen binnen krijgt die slecht voor hem zouden kunnen zijn. Of zijn er misschien mensen die toch pluche diertjes bij de fret laten liggen? Tis dat ik me ook afvraag in hoeverre dat kwaad kan. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di mei 08, 2007 6:29 am

Hey kleine deugniet, alles goed daarachter in het verre Kuringen?? Heb je het weekend al wat verteerd?? Dat was me wat hé kerel, een ganse zondag op stap en dan al die bandietjes hier!!! :P :P Je bent een leuke fretsel, dat moet gezegd, kom maar snel weer eens knuffelen hier!! (Of nageltjes laten knippen, ik zal buiten een standje openen voor de fretten van Hasselt en omstreken :P !! Wel aanschuiven hé :D :D :D !! 0.50€ per gedane fret, ten voordele van De Fretten-Ark - Opvang!!)

Dorinda, ik laat alles liggen hoor. Wel "vervang" ik regelmatig een stapel pluchen beertjes en piepertjes. Dan gooi ik de mand vol met 10 beestjes zoals kikker, hond, beer e.d en een maand later weer een lading met balletjes, eendjes en muizen!! Zo blijven ze geïnteresseerd in hun speelgoed, hebben ze af en toe het gedacht dat ze weer een hele hoop nieuw materiaal hebben gekregen. En het favoriete spelletje van maart bv werd deze maand met grote pret ontvangen, want jee, wat hadden ze zich daarmee geamuseerd!! Een ring van de hond met vele kleurtjes, maar in het groene deel zit dus een piepertje. Nu zegt men dat fretten een slechter zicht hebben, maar toch weten ze blijkbaar behoorlijk goed waar die piep zit hé!! :P Net dat stukje nemen ze absoluut niet vast, dat gaat Mickey aan onze Floush geven. Hij gaat dan langs links hangen en trekken terwijl Floush het groene stukje moet doen piepen!!! :D :D Ze weten allebei verdomd goed wat er dan gebeurd hé, maar toch schieten ze elk een halve meter de andere kant op als dat ding dan effectief piept hé!! :D Schitterend is het!!

Waar wij dus echt wel naar kijken, is of alle losse deeltjes zoals oogjes enzo verwijderd zijn van het pluche ding in kwestie. Oogjes en neusjes haal ik er dadelijk vanaf, al is het zonde van het zicht, maar het is veel veiliger voor hen. Ook in de doos met flessenstoppen let ik er op dat het enkel stevige stoppen betreft, dus die van cola of melk en niet die flauwere versie van bv melkbrikken, die krijgen ze te gemakkelijk afgeknabbeld. Het risico dat ze met zo 'n stuk plastic ongelukken krijgen neem ik niet. En met die kleine pluchen muisjes let ik er ook op of het van die stoffen muizen zijn of van die echte pels-muisjes. Die laatsten hebben allemaal een dun staartje van leer en dat knabbelen ze hier steevast op. Die geef ik dus niet meer. De kleine kraaloogjes van die muisjes verdwijnen dus ook meteen bij aankomst!! Geef Tobo een dikke knuf van ons!!i
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di mei 08, 2007 9:28 pm

Hihihi die knuf is bij deze al gebeurt! Wij hebben ons echt héél goed geamuseerd de zondag. Tibo was de maandag morgend bij zijn eerste uur "ik mag rondlopen" 1 brok energie terwijl ik nog wat moe was. Niet te geloven waar hij zijn energie blijft halen hé! :D Ook nog eens bedankt voor Tibo zijn nageltjes te knippen, je bent nu echt wel zijn allerbeste vriendin hoor! :P En dat van je standje is een goed idee, dan komen er weer inkomsten voor de ark en kunnen we weer sukkeltje (zoals die mooie vondeling van zondag) verder helpen. Daar had ik toch wel echt hartzeer van dat ze zo een schatje hadden gedumpt! !@#$ Oh en Tibotje vraagt of je hem al mist omdat je zo vraagt of hij nog eens komt knuffelen maar ik denk dat hij dat bij jou wel elke dag wil doen want jij hebt echt een talent hoor! Tibo liet zich namelijk NOOIT aanraken of pakken door vreemden en Margiet heeft zo ff de zondag zijn nagels gedaan en achteraf nog met hem zitten wiegen, ik vond dat echt fantastisch! :D Over een half uur mag Tibotje buiten en zal ik proberen nog wat fototjes te maken, dan kan je hem zo ook nog zien!

Vele frettengroetjes en zodra ik kan komen we wel nog eens langs! ;)
En vele likjes van Tibotje :P
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di mei 08, 2007 10:51 pm

de knuffeltjes die ik aan de fretten geef zijn er altijd die je ook aan baby's mag geven
de knuffels die geschikt zijn voor baby's zijn meestal ook geschikt voor fretten , ik laat ze dan ook bij hen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo mei 09, 2007 2:40 pm

Bedankt ufo voor de tip! Ik heb vandaag weer mooie foto's getrokken van Tibo terwijl hij in zijn kattentunnel aan het spelen was. Deze tunnel gaven ze in mijn vaste dierenwinkel weg bij het katteneten maar omdat ik geen kat heb kreeg ik normaal deze tunnel niet. Gelukkig is de dochter van de eigenaars van de winkel een oude schoolvriendin en zij moest een zak eten hebben maar wou de tunnel niet dus heb ik hem toch lekker mee gekregen! :P Zoals je kan zien op de foto's is Tibo gek van dat ding. Er hangen twee pluchen bolletjes in en aan de uiteindes zit er zo van dat kraakplastiek in en als ik daarmee kraak begint hij echt wel gek te doen! :D Ook om hem weg te bergen is het zeer handig, er zit namelijk van dat ijzer in waardoor het ding open popt dus als hij gedaan heeft met spelen vouw ik hem toe en bind ik hem terug dicht want er zijn 3 keer 2 touwtjes voorzien. Na een dik uur ravotten met dat ding is hij dan ook wel uitgeteld en nu ligt hij weer lekker te snurken in zijn kooi! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di mei 22, 2007 9:23 am

Hallo Tibo en Baasje!! Wat een leuke foto's, ik heb eindelijk nog eens een half minuutje om te komen lezen!! (Eigenlijk weer niet, maar ik mis hier alles en iedereen té fel!!) Tibo is idd een schatje, waar je het vandaan haalde dat hij een bijtertje is weet ik niet, want volgens mij gebruikt hij alleen zijn tandjes als hij zelf niet zeker van zijn zaak is. Een angstbijtertje dus, denk ik. Dat wiegen met fretsels en andere beestjes doe ik altijd automatisch, kleine kinderen krijg je zo ook rustig, je begint vanzelf zachter te praten en te "sussen" terwijl je wiegt en je fretje voelt ook die rust doorkomen, waardoor hij/zij zelf rustiger wordt. Daarbij vind ik niks zo zalig als een gestresseerd fretje waarbij je de ontladende zucht kan horen en voelen kan dat ie zich ontspant in je handen, je weet dat ie zich beter voelt dan tevoren waardoor je zelf ook een blij gevoel krijgt!! ;)

Wat dat "nageltjesknip-spaarpotje" betreft : het is officieel in gebruik genomen!! De fretjes van Daisy en Bert waren de eerste gasten, Robbie en Milo lopen weer netjes gemanicuurd door Herentals!! Tarief is dus idd ook 0.50€ per fretje maar vanaf het 5de fretje binnen hetzelfde gezin moet je maar 0.25€ meer in het spaarpotje steken!! :D Voor mijn eigen bende van 8 fretsels en 4 opvangers maakt dat dus net 3€ per 10-tal dagen, dat gaat op een jaartje toch al wat geven (voor onze bende alleen al een 80€ per jaar!!). Bedoeling is om op 31 december 2007 inventaris te maken van de 7 volgende maanden (!!! :D)en de centjes dus te schenken aan de afdeling Limburg voor de opvangertjes bij ons. We weten nog niet waarvoor de centjes gespaard gaan worden, voor een extra set dekentjes, voor Da kosten, voor nieuwe etens- of drinkbakjes waar nodig, we zien op het einde van het jaar wel hoeveel erin zit en wat we nodig zouden kunnen hebben (wie weet wel een Ferret Nation voor de opvang, olé, olé!!). Als het voor het bestuur ook oké is brengen we het spaarpotje ook mee op evenementen, zodat diegenen die moeite hebben met nageltjes knippen ook een duitje in het potje kunnen doen :D , alle kleine beetjes helpen, hé?? En zeg nu zelf, het is de kop niet af hé, 50 cent per fretje voor het goede doel??? Voor de prijs van 1 colaatje kan je dus 3 fretten laten mani - /pedicuren oftewel 1 fretje ongeveer 6 weken van ideale nageltjes voorzien!! Voorwaarde is natuurlijk wel dat fretlief Ferretone lust, anders wordt het toch nog vechten met die pootjes!! :P :P Alléé, allemaal aanschuiven nu hé, net als in Kontich :) , het opvangpotje mag helemaal vol zitten!!! Donaties zonder reden mogen natuurlijk ook hé, maar daar is al een spaarpotje voor bij elk evenement :) . Alvast bedankt namens alle opvangfretseltjes!! :)

Tibo, we verwachten je met veel knuffels en de nagelschaar!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo mei 27, 2007 12:05 pm

Goed zo Margit, is toch zo nog geen slecht gedacht hé van ons want ik zie dat je toch de vermindering toepast als het iemand is met ne hele hoop! :D Wij gaan zeker nog eens langskomen maar ik heb deze week ff zelf Tibo's nagels geknipt omdat ik het zo erg druk had ik niet bij jou geraakte. Ik weet dat ik dat eigenlijk gezegd had maar ik ben van deze week pas aan het werken en door die veranda die pas maandag klaar was was het hier zo hectisch en stond ik achter met mijn huishoudelijk werk. Maar er is 1 goede zaak bij een fretje, de nageltjes groeien erg snel terug aan hé! :P Met Tibotje gaat het trouwens uitstekend goed. Na dat ik nu thuis ben van het werk spelen we samen een uur en dan gaat hij moe en voldaan weer maffen en soms als hij echt actief is mag hij voor dat Dominique er is nog eens ff uit. En hij zegt dat tante Margit héél veel dikke frettenknuffels en evenveel likjes krijgt van hem! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 53 gasten