17 aug Olmense Zoo

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 12, 2008 12:01 pm

allee dan zijn we al met 6 allee ja weet nu ni of de voorzitter mee komt...
hij is weer nergens te bespeuren.LOL :P :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » di aug 12, 2008 3:19 pm

mogen de fretjes mee? of is dit zonder fretten?
op mijne kalender staat iets over ledenkorting klopt dat ? (@)

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 12, 2008 4:30 pm

er mogen geen frtejes mee. dit is een dierentuin en in een dierentuin
mag geen andere beestjes mee nemen.
over leden korting daar weet ik niks van... :D
maar komaan tineke gij moet mee met of zonder fretsels en met of zonder korting
dit ga leuk worden allee da is het toch altijd al geweest als wij weg zijn. :P
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » di aug 12, 2008 4:47 pm

O k dacht da de fretjes mee mochten. Echt wel spijtig maar ik kan toch niet komen
:)



[Gewijzigd door Ollike op 2008-08-12 16:47:52]

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do aug 14, 2008 5:14 pm

er mogen geen frtejes mee. dit is een dierentuin en in een dierentuin
mag geen andere beestjes mee nemen.
Dan mag mijne vent ook ni mee ? :P :D
ik weet het eerlijk gezegd nog ni %)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr aug 15, 2008 9:35 am

Ik weet het ook nog niet, om eerlijk te zijn ga ik niet graag naar dierentuinen! (@)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr aug 15, 2008 12:06 pm

zit beetje ziek moet thuis blijven..
sorry
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr aug 15, 2008 1:30 pm

Origineel gepost door Dorinda

Ik weet het ook nog niet, om eerlijk te zijn ga ik niet graag naar dierentuinen! (@)
Ik geef jou gelijk Dorinda, ik kan daar nimeer naartoe gaan en zien hoe bv de Siberische tijgers (en sorry mensen maar zeker in de Olmense Zoo) op een eiland leven zo groot als mijn voortuin. Hun gebied in het wild is (bij de vrouwtjes) 500 km groot en bij de mannetjes nog eens dubbel zoveel. Ok, dit is natuurlijk onmogelijk te realiseren in een dierentuin. Maar ze konden toch beter hun best doen!En dan krijgt de poema plots een groot domein? ! (Wat wel goed is natuurlijk)Zeg nu zelf mensen, is dit eerlijk?? Sorry maar katachtigen zijn mijn passie. (Al eens in de Beekse bergen geweest? Daar is het echt nog goed!, Die tijgers hebben daar een pracht van een domein.) Het enige dat nog geweldig is zijn de wildparken!!! Ik kan hier nog ellelange teksten over typen maar hier stop ik. Voor mijn part: Weg met de dierentuinen. Zo, eigenlijk toen ik een paar postjes hoger typte dat ik jammer genoeg niet kan komen, bedoelde ik dat ik eigenlijk geen zin heb (@), maar nu weten jullie tenminste waarom he :)

Afbeelding Hier was ik in den hemel ! :D



[Gewijzigd door Ollike op 2008-08-15 13:58:39]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr aug 15, 2008 2:49 pm

Helemaal akkoord, het is niet leuk om hen in gevangenschap te zien zitten, maar vermits ze ons beloofd hebben dat we dingen zouden te zien krijgen die je als gewone bezoeker niet ziet, denk ik toch dat ze niet veel te verbergen hebben in die Zoo. Zien hoe die dieren verzorgd en gevoed worden, wil ik wel eens meemaken en eerlijk is eerlijk, niet iedereen kan altijd naar die Wildparken trekken, hé Olivia? Iedereen ziet die dieren allemaal graag eens ergens anders dan op de televisie, dus dierentuinen ga je toch nooit volledig uit het beeld kunnen krijgen. Zolang de dieren goed verzorgd zijn en menselijk behandeld worden, zitten ze al 1000x beter dan in zo 'n circuswagen!! Dat vind ik echt nog véél erger. Of bij mensen die een "poemaatje" als huisdier houden in hun stal in de tuin, want zo heb je er ook nog, hé!!

Als je de lijn verder trekt is het gewoon nooit fijn, hé, een dier in gevangenschap houden? Jouw fretten zijn ook veel blijer als ze het hele huis dag in dag uit krijgen ipv de volière, die van mij ook veel blijer uit de kooi dan in de kooi. Al die vogeltjes en reptielen bij de mensen thuis, idem hé? Die spin in zo 'n glazen bakje loopt ook veel liever rond. En vindt een hond het ook niet fijner zonder leiband?? Heel wat "dierentoestanden" zijn door de mens gecreëerd, lang niet altijd in het voordeel van het dier, dat geef ik grif toe en ik zal ook alles doen om het mijn dieren zo aangenaam mogelijk te maken, maar als je de mensen kennis en respect voor de dieren wil bijbrengen, moet je hen af en toe ook de kans geven te zien hoe die dieren zijn en leven. Nu is zo 'n leeuw in de dierentuin natuurlijk niet hetzelfde als een leeuw in de natuur, maar we leren er wel dingen van. Ook zaken die het ons mogelijk maken inzicht in het dier te krijgen zodat we weten hoe ze in de natuur leven, waar we altijd op moeten letten, wanneer ze zeker verzorging nodig hebben enz... Stel je voor dat je in Afrika gaat helpen bij de dieren die daar gewond, uitgedroogd enz zijn en je kent totaal niks van hun manier van doen?? Dan weet je toch ook niet waar je extra op moet letten, weet je niet hoe ze reageren kunnen of niks??

Zo ben ik ook 500% tegen het gebruik van proefdieren om make-up artikelen te testen. Ik zal er ook altijd op letten dat erbij staat dat hetgeen ik koop niet op dieren getest is, maar als je nu bv medicatie neemt, dat moet toch wel ergens uitgeprobeerd worden?? Ik vraag me af hoeveel dieren er al gestorven zijn bij al die testen op antibiotica, en wie van ons heeft het zijn hele leven nog nooit genomen?? En Aids bv, ik wil nog niet weten hoeveel dieren daarvoor geofferd zijn, maar toch schreeuwt iedereen dat het te hopen is dat ze vlug een geneesmiddel vinden. Hetzelfde bij kinderziektes, kanker enz ... Een dier verdient zijn vrijheid, moet kunnen leven zoals het hoort, zoals de natuur het voorschrijft, maar willen we dat als mens ook niet allemaal?? Al steken wij mss niet letterlijk in een kooi, ze duwen ons ook in hokjes, hoor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr aug 15, 2008 3:17 pm

Ik geef je 100 % gelijk hoor margit, ik weet dat niet iedereen naar een wildpark kan gaan.
Maar ze zouden gewoon beter hun best moeten doen om het de dieren die dan toch in een dierentuin leven, zo comfortabel mogelijk te maken.
Dat is eigenlijk hetgene waar ik op wou wijzen.

En ja , over onze huisdieren: ik weet ook wel dat mijn fretjes 1000 x liever buiten wandelen dan in hun kooi te zitten slapen (alhoewel soms kruipen ze er echt vanzelf in , zonder dat ik iets moet doen) .

en over de medicijnen is ook waar.
De dieren zullen altijd onderaan de mensen staan, dat is nu eenmaal zo. Maar we zouden gewoon zo goed mogelijk ons best moeten doen om het hen zo aangenaam mogelijk te maken, eendert in welke situatie.

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr aug 15, 2008 7:48 pm

ja wij gaan er dus ook niet bijzijn.
wij moeten naar een familiefeest

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr aug 15, 2008 7:59 pm

Anneke, wij maken er ook een familiefeest van, hé?? Een DFA-familie-feest!! :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za aug 16, 2008 8:17 pm

Ik geef Margiet gelijk, wij doen hetzelfde met onze dieren van ze een leibandje aan te doen en mijn fretjes zitten ook in kooien maar ik doe dat gewoon op zich niet graag. Ik heb gewoon slechte herinneringen aan dierentuinen toen ik daar nog met de school naartoe ga en ondertussen weet ik dat er véél verandert is en dat toen die dieren slecht verzorgd werden en zo maar tis een gevoel hé! Nu kan ik morgen ook niet mee want mijne papa heeft me nodig morgen. Aan allen die gaan wens ik een erg gezellige dag toe en hopelijk droog weer! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » zo aug 17, 2008 3:00 pm

enfin, ondertussen is het 15u 's middags .....
we zijn net uit ons bed .. en ik lees nu het berichtje dat dit bezoek toch doorgaat ... spijtig .. te laat ;)
en om 10u 'smorgens al in Olmen ... nee dat ging toch niet lukken ..

gisterenavond na een lange terugreis nog trouwfeest gehad .. pas tegen 4.30u in ons bed ... en dan zo vroeg moeten opstaan ...'k heb er nu wel veel voorover, maar dat? ....:-)

't is omdat we morgen moeten gaan werken, anders had ik er geen probleem van gemaakt!

't is te hopen dat er toch een beetje volk was en dat jullie je goed geamuseerd hebben (maar daar ben ik zeker van). ge hebt in ieder geval chance met het weer!!

groetjs
Mieke
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

moedertje
Berichten: 157
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 11:54 pm
Contacteer:

Berichtdoor moedertje » ma aug 18, 2008 11:44 am

en hoe is het gisteren geweest ?
groetjes chantal en der bende

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma aug 18, 2008 10:09 pm

veel beestjes gezien en veel gelachen.............
knorry en sake (ikke dus) bijeen, tja , iedereen had het dus weer in de gaten dat DFA aanwezig was .........

ge snapt me wel zeker, tranen met tuiten van het lachen en tja ge kent ze hé , eens knorry begint met knorren, komt er geen eind meer aan :)

Sake (vrouw van chuckie en mama van junior Niels)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

moedertje
Berichten: 157
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 11:54 pm
Contacteer:

Berichtdoor moedertje » ma aug 18, 2008 10:15 pm

alle sandra ik hoor het al we hebben weer wa gemist , zijn er ook foto's ?
groetjes chantal en der bende

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma aug 18, 2008 10:33 pm

@moedertje,

hey chérieke , tja, gemist , ik bedoel is veel gezegd, maar twas idd zeer leuk......... eens een dagje zonder stress kan eens wonderen doen en effectief toch veel mooie beestjes gezien, of zeg maar beesten.......
er zijn idd door onze fotograaf van dienst , onzen Edwin (want die was ook mee) , veel fotootjes getrokken, mss (als hij wat tijd heeft) zet hij er hier een paar op de site.
In elk geval naar ons allen privé doormailen , hé Edwin. Met den grootsten dank !!!

Sake
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di aug 19, 2008 8:57 am

Fijn geweest?? :? Lol gemaakt? :? :? Gelàchen?? :? :? :? Wij??? :? :? :? :?

:P :P :D :D Doen wij veel anders als we samen op stap zijn?? ;) Yep, jullie hebben een leuke dag gemist en wie zaterdag niet meekomt naar Bokrijk gaat zo ongeveer hetzelfde aan de hand hebben!! :P

@ Edwin, vergeet aub mijn witte "poezen" niet door te sturen, hé?? :)
Afbeelding

moedertje
Berichten: 157
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 11:54 pm
Contacteer:

Berichtdoor moedertje » di aug 19, 2008 10:31 am

aanstaande zaterdag zit ik lekker in gent op vtm live te genieten van marco borsato en al de anderen :D

in ieder geval veel plezier daar en hoor het wel hoe het was dan ;)
groetjes chantal en der bende

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » di aug 19, 2008 11:00 am

als je naar vtm live gaat let dan maar op waar je eten en drank besteld :D
er staat namelijk bijna 200 man uit aalst als personeel
kim en ik gaan frietjes bakken en verkopen :D

groeten
Hostekes
smullerdesmul

moedertje
Berichten: 157
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 11:54 pm
Contacteer:

Berichtdoor moedertje » di aug 19, 2008 12:45 pm

zorg maar dat ge dan opvalt kom ik een bezoekske brengen
hopelijk mooi weer he , ik ga er naartoe met mijn 2de dochter kathleen
groetjes chantal en der bende

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo aug 20, 2008 12:48 pm

och spijt me erg dat ik er nie bij was ...
had het te druk met naar wc lopen (heb ook beesjes gezien, maar een ander kaliber lol)

een zoo is niet altijd zo slecht hoor, dankzij de zoo zullen er een hoop dieren NIET uitsterven....
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » wo aug 20, 2008 6:22 pm

Origineel gepost door Hoste

als je naar vtm live gaat let dan maar op waar je eten en drank besteld :D
er staat namelijk bijna 200 man uit aalst als personeel
kim en ik gaan frietjes bakken en verkopen :D

groeten
Hostekes
smullerdesmul
asek ne fret op de toonbank leg , we eat for free ? :D ;) :D

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo aug 20, 2008 6:49 pm

Over de olmense zoo die moet deels sluiten van gaia heb ik net gehoord omwille dat ze volstrikt tegen de regels zijn
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten