agressieve Bino

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » zo mar 29, 2009 9:59 pm

Ben ik even geschrokken van namiddag. Ik was bezig met de werken voor de uitbreiding van de frettenkamer. Ik had den Bino dan maar bij mij laten lopen omdat ik weet dat hij graag een handje (of pootje) toesteekt. Plots viel hij mij aan en beet in mijn linkse pols. Ik kreeg er hem met moeite af. Gevolg, enkele serieuse tandafdrukken waar het bloed leuk uitliep. Bon ik heb hem dan eens goed door elkaar gerammeld en liet hem terug lopen. Blijkbaar was hij geleerd want hij liet me de eerste minuten met rust. Maar dan kwam er een tweede aanval. Nu op mijn rechtse pols en nog veel harder dan de eerste keer. Ik heb echt met alle macht moeten knijpen en trekken om hem van mij af te krijgen. Ik kan u verzekeren als zo'n kastaar van bijna 2 kilo u serieus vast heeft die lost nog niet zo gemakkelijk. Hem dan terug goed gestraft en hem de rest van de dag in zijn kooi gezet. Vanavond was hij dan toch blijkbaar gekalmeerd.
Volgens mij was hij zo agressief omdat hij de moertjes zag lopen en er niet bij mocht.
Morgen ga ik verder doen met de werken en ik hoop dat Bino dan zijn manieren een beetje houd want ik zal dan zoveel geduld niet hebben. 1 aanval zal dan genoeg zijn om de rest van de dag in zijn kooi te blijven.

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » zo mar 29, 2009 10:05 pm

Oei das minder Ludwig
Hopelijk heeft hij t nu geleerd na een dagje in de kooi
Mja ik ken nog zo van die 'mannen' die zo reageren als ze ni bij de meisjes mogen komen :D ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo mar 29, 2009 10:10 pm

Ludwig, je slaat spijkers met koppen :D Ik denk ook dat hij boos op je is omdat hij nog even bij die loopse moertjes zou willen. Wat ook nog zou kunnen is dat je anders ruikt door de werken daar. Ik zou hem toch maar in het oog houden morgen dat hij je niet verrast. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo mar 29, 2009 10:19 pm

had je net iets in je handen ofzo? een hamer voor iets te doen bij de vloer of plinten ofzo? zo ja gok ik het daarop...

heb dat ook al paar keer gehad als ik iets aan typen ben op mijn laptop in mn bed ofzo...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma mar 30, 2009 12:34 am

Onze Iago (ook een albino ;) ) is een schat van een fret, wel maar 1.5kg, maar kan ook van die streken krijgen als ik aan de kooien bezig ben. Soms helpt hij gewoon een pootje, maar af en toe durft hij komen bijten, zonder enige aanleiding. De enige manier om dus een onaangename knabbel te krijgen en hem een straf te besparen is hem in een andere kamer zetten als ik aan de kooien bezig ben. Onthouden doen ze dat wel even, maar zeker niet tot 's anderendaags, denk ik!! :(

Ik zou het morgen gewoon niet uittesten Ludwig, ook hier is voorkomen beter dan genezen en voor Bino is er toch ook niet veel aan als hij toch op straf zou vliegen!! %)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma mar 30, 2009 12:42 am

idem margit, als ik de kooi doe en zo'n draaiende beweging maak dan MOET daar gewoon in gebeten worden :P

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma mar 30, 2009 1:15 am

Ik heb nog een andere uitleg over het gedrag van Bino .
Als ik met een elektrisch apparaat ( bij voorbeeld een boormachine of een zaag ) bezig ben dan durft er hier ook iemand zijn " ongenoegen " tonen !
Mischien dat Bino ook een soort protest laat voelen ?
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » ma mar 30, 2009 8:31 am

Inderdaad Marc, ik was met een boormachine bezig.
Maar vroeger beet hij ook wel eens maar liet hij vrij snel weer los en liep dan gauw weg met zo een smile op zijn snoetje van ik heb je toch weer eens liggen. Maar deze keer loste hij niet en gans zijn lijf was gespannen. Eén en al blok graniet van de spieren.
Volgens mij is de grootste oorzaak nog altijd zoals Jeanine ook al zei, het koppeltje loopse dames. Ze zijn wel alle twee gedekt maarja wat wil je verwachten als er eentje zo mooi met haar kontje langs de andere kant van het raam loopt te paraderen.;)
Deze morgen was hij heel lief en straks ga ik weer aan het werk en ja Margit......ik ga het me toch nog maar eens riskeren van hem bij mij te pakken.
Ik heb hem al gezegd dat als hij mij nog aanvalt ik hem laat castreren !@#$ en dat het dan gedaan is met je weet wel wat. Wie weet helpt dat. :D (Ik meen dat niet hoor maar dat weet hij niet hé).

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma mar 30, 2009 11:15 am

volgens mij wilt hij zeggen dat je niet goed bezig bent ;)

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » ma mar 30, 2009 12:23 pm

Hier volstaat een heen en weer gaande beweging (bvb een plasje opkuisen) en ze hangen soms in je handen !
Heeft te maken met hun jachtinstinct denk ik.
Kan goed zijn dat hij het 10 keer niet doet en de 12e keer weer wel.
En verplaats je nu eens even in hun gedachtengang als je aan het boren bent :
"baasje heeft iets in zijn hand dat vreselijk veel lawaai maakt en hem mischien wel bijt ! zal ik hem even helpen dat monster af te schrikken?"

En bij boren ,zagen en hameren heb ik ze liever niet in mijn buurt ; ze zijn zo verschrikkelijk nieuwsgierig.
Laatst was ik bezig een stuk tapijt op maat te snijden op de vloer toen ik gelukkig net op tijd een bobbel onder het tapijt zag die zich in mijn richting begaf.
Ik wil er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn als je weet dat ik met een scherp breekmes bezig was .

En zeg nu zelf Ludwig , flirten met het lot , zo van bijt ie of bijt ie niet da's toch wel een speciaal frettengevoel hé.
Anders kon je net zo goed een konijn houden :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » ma mar 30, 2009 12:36 pm

Ik moet zeggen dat den Bino zich deze voormiddag voorbeeldig gedragen heeft. Hij heeft maar 1 keer aan mijn hand gehangen maar liet direct los en liep dan snel weg en stond van op afstand te mokken net of hij mij aan het uitlachen was.
Zou het dreigement van hem te laten castreren als hij zich niet gedroeg dan toch iets uitgehaald hebben? :D

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma mar 30, 2009 12:52 pm

@ludwig:
moest uw vrouw met castratie dreigen, ge zou gij rap ook van gedacht veranderen :D

Ik kan thuis ook niks doen zonder controle van de fretjes :P


[Gewijzigd door stevenn op 2009-03-30 12:52:48]

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » ma mar 30, 2009 12:53 pm

als uw vrouwtje zou zeggen van schat vanaf vandaag was je elke dag af of ik laat u castreren zou je dan ook niet snel aan het afwassen zijn :D

xxx

oei blijkbaar had stevenn en ik hetzelfde gedacht op hetzelfde tijdstip :D

[Gewijzigd door loeke2440 op 2009-03-30 12:54:46]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma mar 30, 2009 1:07 pm

great minth's think alike :-)

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » ma mar 30, 2009 1:45 pm

Sorry Loeke maar ik ben al zo'n sukkelaar die alle dagen moet afwassen !@#$ en t'vrouwtje mag afdrogen. :D
Als we s'avonds dan in bad gaan moet zij in de plaats dan wel mijnen rug wassen ;)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma mar 30, 2009 5:32 pm

Ik heb hier hetzelfde probleem als Margit met Tibo. Als ik vroeger de kooi deed met hem in de buurt had hij me ook serieus beet dus hier lopen de fretten los in een andere kamer terwijl ik in de living de kooien doe. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma mar 30, 2009 8:56 pm

:D :D Steven, nu dacht ik even iets anders toen ik jouw "Ik kan hier ook niets doen zonder ...." zag staan!! :P :P :P Ik kreeg al medelijden!! ;)

Nee Ludwig, die kijkt gewoon met een blik van "Pak me dan, als je kan", die weet goed genoeg dat hij te mooi is om op de operatietafel van de Da te moeten eindigen!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma mar 30, 2009 8:58 pm

Freebee deed dit enkel toen ze schijnzwanger was. Dus zij vloog in de kooi tot ik gedaan had. Met de anderen geen problemen, ik heb schatjes in huis :D
Afbeelding

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » ma mar 30, 2009 9:44 pm

Hier dan het bewijs hoe voorbeeldig den Bino zich gedragen heeft vandaag tijdens de werken.
Hij ging braaf in de kookpot zitten wachten. Nu nog een goed recept. :D
Fretje au vin misschien? ;)

[img][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/30/1238441036-950.jpg[/img][/IMG]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di mar 31, 2009 8:09 am

Ama ziet. :D Wel een grappige foto
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di mar 31, 2009 1:21 pm

allee bino's die bijten ~0 :P ;) :D wa zegt gij nu...
mijn 2 bino's zijn de braafheid zelve. alleen durft tako bull wel is bijten
als het hem niet zint. :D heb ik hem dan niet goed opgeleert :P ;)
mijn moeder zou zeggen klein oor konijn met pruimen
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo apr 01, 2009 8:55 pm

Mooie foto Ludwig
Misschien lekker met een roomsausje :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do apr 02, 2009 10:38 am

"Nature" met steppegras en champignonsaus is ook lekker! Doe ik hier altijd als er teveel ineens binnenkomt!! :P :P
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo apr 05, 2009 8:57 am

aaaaaah zo doet ge dat margit.

Aangezien hier nog steeds werken aan de frettenkooi bezig zijn en dat ze nog steeds niet in hun kamertje mogen loslopen (wegens wat kabels nog die moeten weggewerkt worden en nog dozen die niet uitgepakt zijn) ben ik verplicht van de mannen in de carrier te steken al een geluk werkt mijn levenspartner snel :P

Nu niet met z'n allen denken dat mijn fretten nooit loslopen want met dat mooi weer verbouw ik elke dag mijn terras voor mijn fretten en anders mogen ze in de badkamer gaan spelen


[Gewijzigd door Angelke op 2009-04-05 10:04:14]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo apr 05, 2009 10:56 am

( Opgekuiste versie van het antwoord dat ik eerst schreef . )
Margit , vraagje : is steppegras wat de koeien op de steppe eten ?
Natuurlijk maakt de champignonsaus het gras véél aantrekkelijker voor mij ! Champignons geven ook klasse aan eten hé .
Ach ja , " klasse " , ik zou er een hele uitleg over kunnen geven . Mààr ik ga het niet doen .
Nu ga ik koffie zetten omdat ik dat zwarte goedje méér nodig heb dan dingen die me hoofdpijn geven .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten