Dierenarts in de buurt van Gent die ervaring heeft met frett...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
muyssteven
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 1:18 am

Berichtdoor muyssteven » zo jul 05, 2009 1:27 am

Hey Goede nacht iedereen

Ik zit met een serieus probleem. Sinds 2 weken zit ik met 2 nieuwe frettenpups bij mijn andere 4 fretten. Ze zitten voorlopig gescheiden. Sindsdien zijn 2 fretten beginnen vermageren. De stress?? De warmte?? Ik denk dat het toevallig is dat het begonnen is sinds die pups gekomen zijn. Ik ben al naar een dierenarst geweest en de stoelgang laten controleren maar daar was niets aan te zien. Ze nemen nu pilletjes maar ze lijken niet echt te werken. Ik woon in zomergem (bij gent) en zoek een dierenarts die in mijn gebuurte woont die ervaring heeft met fretten. Om eens een 2 mening te hebben.

Liefste zo rap mogelijk te antwoorden aub

groetjes

Steven Muys

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jul 05, 2009 1:45 am

Steven , ik kan geen reden geven voor het vermageren van uw fretjes . Er naar gokken doe ik zeker niet .
Ik wil alleen maar voorstellen om naar de veeartsenij te stappen in Merelbeke .
De mensen daar hebben tot nu toe altijd hun uiterste best gedaan om mijn fretjes te helpen . ( Ik ging er zelfs met mijn ratten heen ! )
Je moet aan de Zuid een bus nemen , alleen weet ik niet juist de welke . Ik rijd naar ginder ( de Zuid dus ) en stap automatisch ( zonder kijken dus ) op de juiste bus waarna ik aan de ingang van de veeartsenij afstap .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

muyssteven
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 1:18 am

Berichtdoor muyssteven » zo jul 05, 2009 1:49 am

Vreewel bedankt voor het snelle antwoord

maandag na mijn werk is dat het eerste dak ik ga doen.

merci en ik zal u op de hoogte houden

Steven

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jul 05, 2009 1:53 am

Geen probleem , ik hoop alleen dat men u daar kan helpen .
Groetjes en sukses van aan de Dampoort .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

muyssteven
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 1:18 am

Berichtdoor muyssteven » zo jul 05, 2009 1:56 am

Sorry dat ik nog eens stoor

op internet vind ik geen veeartsenij in merelbeke. En keb op goudengids.be ook gekeken.

groetjes

steven

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jul 05, 2009 2:06 am

Geen probleem hoor , ik ga nog lang niet slapen .
Salisburylaan 133
Merelbeke
09/2647438
Ik vermoed dat de reden voor uw laatste probleempje ( adres niet vinden ) is dat ge eigenlijk naar een unif moest zoeken .
Mààr maak u geen zorgen : het is de prof die beslist wat er gedaan word .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » zo jul 05, 2009 12:30 pm

Heykes, hier heb je nog 2 adressen van dierenartsen in en rond Gent die ervaring hebben met fretten:

Thas,
Heerweg Zuid, Zwijnaarde (09/272.85.58)

Vivianne Van Assche, Hundelgemsesteenweg 8, Ledeberg (09/231.20.78) hier moet je wel naar Vivianne zelf vragen.

Veel succes met je fretjes en hopelijk vlug beterschap.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jul 05, 2009 12:47 pm

Als je oudere fretten gecastreerd zijn zou ik het er op wagen om onder toezicht ze te laten kennismaken met de pups.
Als stress met de komst van de pups de oorzaak van het probleem is kan je het misschien op deze manier oplossen.
Een tweede opinie is zeker aan te raden.
Vertel eens wat meer over de oudere dieren. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » zo jul 05, 2009 4:04 pm

viviane vanassche
hundelgemsesteenweg 6
ledenberg

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jul 05, 2009 4:39 pm

Steventje, tis zondag, gans akkoord, maar toch ... te lang het einde van de examens gevierd ofzo?? :P :P

Hallo andere Steven, welkom op het forum!! Normaal ben ik hier 's nachts ook vaak te vinden, maar ik had je toch niet aan adressen in het Gentse kunnen helpen, ben van de "onderontwikkelde" kant van het land, zie je? (Enfin, volgens sommigen dan, de beste frettendierenarts woont hier toch ook maar!! :D )

Stress kan natuurlijk een oorzaak zijn dat 2 van je sloebers aan 't vermageren zijn, maar dan in die zin waarschijnlijk dat ze veel ruiken en geen kennis kunnen maken. Zoals Jeanine zegt, als je oudere beestjes gecastreerd zijn, zou ik stilaan beginnen met hen even, wel onder begeleiding, samen te laten. Natuurlijk niet die 4 volwassen fretten dadelijk bij de 2 pups gelijk zetten, probeer het met de kalmste eerst en laat hen zo één na één kennis maken met het jonge geweld. Hou echter goed in de gaten of de groten die prutskes geen serieuze pijn doen (corrigeren als ze wat fout doen zullen oudere fretten echter automatisch doen) maar let er anderzijds ook op dat dat jonge geweld niet té bazig en plagerig (pesterig) naar de anderen gaat doen. Kleintjes kunnen het verdorie goed uithangen af en toe, hebben een niet aflatende energie, spelen graag héél lang, iets wat oudere fretjes niet altijd even leuk vinden.

Als het echt serieus vermageren is, kan je toch best even een tweede mening gaan vragen ook. Een fret is een meester in het verstoppen van problemen, het is heel snel geconcludeerd dat hij/zij dan ook niets heeft omdat er verder niet dadelijk iets te vinden is. Moest het van de warmte zijn, zal zich dat in de loop van de week wel stilaan gaan herstellen, het gaat behoorlijk afkoelen heb ik gehoord. Veel succes en ja, laat ons iets weten, hé?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo jul 05, 2009 7:53 pm

meer informatie over uw dieren zou idd wel makkelijk zijn ;)

muyssteven
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 1:18 am

Berichtdoor muyssteven » zo jul 05, 2009 7:58 pm

Dag jeanine

Momenteel heb ik 6 fretjes. Ik heb in het laatste jaar 2 fretten verloren. Brego is gestorven omdat zijn nieren niet meer normaal functioneerden. Hij was 5 jaar. Mijn ander fretje Milo is gestorven door zijn zwak hartje. Hij had vocht in zijn longen en moest daarvoor pillen nemen. Maar zijn hart kon het niet aan. Hier volgen de 6.

Branko is de oudste, hij is een albino en is nu 5jaar en voelt zich nog goed. Hij eet, drinkt goed en weegt normaal. Hij is de stoerste mag met een klein hartje.

Dan heb je Zita. Zij is een sandy en is ook 5 jaar. Zij is een hele kleine fret en is heel rustig momenteel. Zij eet momenteel niet zoveel. Misschien de warmte of de pups. Deze week weet ik het, aleja dat hoop ik toch. Maar haar adem stinkt enorm, dus ik denk dat er iets is met haar gebit.

Dan heb je Pim. Dit is ook een sandy die 4 jaar oud is. Die is ook in de fleur van zijn leven. Alles verloopt enorm goed met hem.

En mijn lieveling Brutus. Dat is een black self die ik uit nederland gehaald heb. Die is nu 2,5 jaar. Hij is normaal een grote speelvogel en speelt veel samen met Pim maar momenteel is hij ook enorm vermagerd en is hij niet in zijn normale doen. Dus met hem ga ik ook naar de dierenarts. Normaal weegt hij in de zomer 1,5 kg maar nu is het "maar" 1kg. Dat is minder dan normaal.

En dan mijn 2 nieuwe pups die ik nu 2 weken en 2dagen heb. Een rammeke en een moerke die ik ook uit nedrland heb gehaald. Namelijk www.dancingferrets.nl

Duke is de Silvermitt angoraram. Zo'n speelvogel heb ik nog nooit gezien. Die gaat een hele grote meneer worden. Het hard bijten heeft hij al verleerd en zindelijk is hij ook al. Hij heeft allezins een klein hartje want vanaf er een grote fret afkomt is hij de eerste die zich verstopt.

en last but not least Pixie. Zij is ook een speelse fret maar houdt ook van de rust. Zij is een chocolat self langhaartje. Zij heeft een enorm snoezig gezichtje (net als haar baasje) :-)

Groetjes uit het zomerse Zomergem

Steven en de frettige bende Pixie Duke Brutus Zita Branko en Pim

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo jul 05, 2009 8:04 pm

oei oei, dan hebde ook niet weinig betaald daar ;)

hoe ouder de dieren zijn, hoe meer kans op stress als er een pup bij komt...
mss zijn uw fretten wel gewoon in de rui? en maak je u wel zorgen omdat de pups er bij zijn en dat je denkt dat er iets scheelt?

dat ze het allemaal gelijk hebben zou dat enigszins kunnen verklaren, kan ook zijn dat ze allemaal wat ziek zijn natuurlijk... is de stoelgang goed? eten ze nog goed?

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma jul 06, 2009 8:58 am

anders beetje krachtvoer bij voederen (hills d/a of walltharm)

en viviane mag je gerust zondag bellen ze voor spoedgevallen ;)
ga hier wel verwarrend worden als er 2 steven's ga opzitten :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jul 06, 2009 9:46 am

Voor alle duidelijkheid SteveNN, want volgens mij ben je op maandag ook nog behoorlijk moe :P (je bent niet alleen, hoor ~z~ ) : 't is a/d wat je kan bijvoederen of Waltham (Convalescense support) van Royal Canin. Beiden zijn krachtvoeders, worden gegeven bij zieke of verzwakte dieren.

Die d/a en Walltharm van jou zijn nu ook wel leuk, maar als je het niet kent toch moeilijk terug te vinden, hé :P :P ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma jul 06, 2009 11:17 am

ach idd ja ;)
het weekend hangt inderdaad nog in mij ja ;) maar heb het hier ontzettend druk al brr, problemen blijven zich opstapellen :s dat voor een maandag

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jul 06, 2009 5:34 pm

Wees maar blij dat het in 't weekend dan zonder problemen verloopt, hier is tegenwoordig echt elke dag wel iets (of meer)!! :( En druk? Ik vraag me tegenwoordig af of er nog wel iets anders bestaat!! Pfff ... !@#$

Heb volgens mij zelf ook dringend Waltham nodig, beetje aansterken zou geen kwaad kunnen!! ;) En Jef mag Waltham, A/d én Recovery hebben voor er niets meer van overblijft!! ;) Wie kwam er in hemelsnaam op 't idee van maar 7 dagen in een week te leggen??? :@
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma jul 06, 2009 8:16 pm

de doos die ik laatst ben gaan halen staat geen waltham meer op btw ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma jul 06, 2009 9:21 pm

Steven, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Zo kennen we wat meer van de toestand van je fretjes.
Het verschil tussen 1kg.500 en 1 kg. is wel veel als je vergelijkt met vorig jaar. Een ouder wordend fretje weegt wel iets minder maar hier is het toch veel.
Een slechte adem kan inderdaad nog van de tandjes komen en als ze tandpijn heeft is het ook normaal dat ze mager wordt.
Ik hoop dat de da niets ernstigs kan vinden en ze vlug weer de ouden mogen zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 07, 2009 12:15 am

@ Niels : daarom schreef ik ook Convalescense support + van Royal Canin erbij Niels, er staat idd al een tijdje niet meer "Waltham" op. Maar Da's met iets of wat jaren "dienst" spreken zelf ook nog van Waltham. Ik denk dat die benaming bij ons ook nog lang gaat hangen blijven, hoor! ;)

Steven, dat van die tandjes zou ik zeker laten nakijken en ondertussen dus idd waltham-papjes maken, dat kunnen ze altijd opsloeberen, hé. Wat die stress betreft heb ik me laten vertellen dat angora's wel geen makkelijke karaktertjes hebben, dus hou daar wat rekening mee als je hen aan mekaar zou voorstellen. Ik heb zelf een schat van een angora, maar ze heeft idd een eigen willetje en het angoraatje van mijn dochters vriend, ja, daar kan je dat wel op zijn minst van zeggen!! Beiden schatten van fretten, maar hun willetje is meestal wet!! ;)

Al een Da kunnen opzoeken ondertussen eigenlijk??
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di jul 07, 2009 5:47 pm

@steven heb u een pm gestuurd
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten