brok prooi

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

brok prooi

Berichtdoor chewlina » vr okt 04, 2013 10:17 am

Hey,

Mijn rakkers krijgen 'Totally Ferret'.
Normaal zou dit voldoende moeten zijn. Bovendien heb ik het moeilijk met het geven van muizen/kuikens...
Toch wil ik ze af en toe eens iets xtra geven.
Wat raden jullie aan?

Wat geven jullie en waar halen jullie dit?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: brok prooi

Berichtdoor jeanine » vr okt 04, 2013 4:35 pm

Je kan prooi op verschillende manieren bekijken. Je hebt prooidieren met huid en haar zoals muis, rat, konijn enz. Als je ze dit niet wil voorschotelen wat nog altijd de beste voeding is, heb je als alternatief de slager. Je kan stukken kip geven, konijn, kwartel en andere gevogelte. Een stukje lam of rundvlees kan er ook wel in. Mijn vroegere vleeseters aten ook graag een stukje wild in het seizoen. Als ze brok en wat vlees krijgen komen ze niets te kort. Heel anders is het als je zelf vleesmaaltijden wil geven. Dit moet uitgebalanceerd worden, spier en orgaanvlees + de botten. Bot mag nooit klaargemaakt worden, eenmaal verwarmt splintert het en kan maag en darm beschadigen.
Wat geef je niet aan de fret.
Varkensvlees, gekruid vlees, charcuterie. Noch fruit of groenten en niets met granen.
Ik maak het mezelf gemakkelijk, mede door noodzaak, en geef gedroogd vlees als extra en snoepjes.
http://www.bestpetfoods.nl/ziwipeak-lucht-gedroogd-cat Kan best duur zijn, maar ze eten er minder van en het is goedkoper dan de minder gezonde snoepjes.
Er zijn ook nog andere merken op basis van 100% vlees te vinden.
Afbeelding

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: brok prooi

Berichtdoor sd reptiles » vr okt 04, 2013 10:11 pm

Mijne krijgen elke week 2 ( per fret ) levende verse gekweekte muizen uit mijn muizenkweek die ze dan nog zelf eerst moeten doden.
Meestal op woensdag en op zondag.
Verder altijd Totally Ferret aanwezig en eens om de paar weken een kattensnoepje ( stokje ) van Aldi.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: brok prooi

Berichtdoor jeanine » vr okt 04, 2013 10:27 pm

Het laten doden van de prooidieren is zeker geen must om hen goed te voeden. Even voedzaam als ze reeds dood zijn. ;)
Als ze snel en zonder twijfelen doodbijten kan het misschien een meerwaarde zijn om hun jachtinstinct te bevredigen. :s Mijn poes zaliger ving ook liever haar maaltijden buiten dan het vlees op een schoteltje thuis te eten. Ze is 17 jaar geworden en zelden een da nodig gehad. Zelf zou ik haar geen levende prooidieren aangeboden hebben.
De eigen muizenkweek is zeker een goede zaak, je weet wat die te eten krijgen :domhoog:
Afbeelding

chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

Re: brok prooi

Berichtdoor chewlina » ma okt 07, 2013 8:22 pm

iemand goede winkels /sites om prooi of vlees te kopen dat geschikt is voor de fretjes?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: brok prooi

Berichtdoor a3ke » di okt 08, 2013 10:46 am

kijk eens lokaal uit naar repteielnwinkels of waar men valkeniersport beoefend , zeer vaak vind je daar aan goed prijzen een heel assortiment aan prooi
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

chewlina
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 8:19 pm
Locatie: Langdorp

Re: brok prooi

Berichtdoor chewlina » za okt 12, 2013 11:28 pm

Is carnibest goed?

anderen aan te raden merken?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: brok prooi

Berichtdoor jeanine » vr dec 20, 2013 6:18 pm

Ik zie dit nu pas staan :oops:
Ik dacht dat het rauwvoer van Carnibest onvoldoende bot bevat. Er zijn andere merken in de handel te krijgen met meer bot in.
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten