In ieder geval, voor het eerst in al mijn frettenjaren zag ik eens samenwerking tussen de frettenmensen. Iedereen deed zijn best het fretje opgehaald te krijgen en Jamie Lee ging uiteindelijk diezelfde avond nog naar die Stefanie, zogezegd het fretje halen voor Heidi, die contact had opgenomen met het baasje zelf dus. Ik denk dat "Fonske" nog geen half uur binnen was bij Jamie Lee toen de eerste noodkreten op FB verschenen

Opnieuw hulp gaan vragen op FB, ik wou hem gerust gaan halen maar 's avonds laat naar Eeklo, dat haal ik dus niet, ik val gewoon in slaap in de auto! Ik zie dan ook 's nachts nog eens heel slecht, ik durfde echt niet gaan. Na veel gebabbel op en af besloten Cynthia en Heidi op te gaan want ook zij wilden geen van beiden zo 'n lange rit 's nachts alleen doen.
Ik hield bij waar de dames waren, wanneer ze in Eeklo waren en vooral wanneer ze Fonske zelf gezien hadden en belde op zodra ze op de terugweg waren!

Ik ga de afgelopen 14 dagen niet helemaal beschrijven maar ben dus enkele dagen later wel naar de Da geweest met ons ventje, die ondertussen de naam "YISKA" kreeg. Dat betekent "de nacht is voorbij" en ik vond het schitterend passen voor onze snottepetot, zijn hel was voorbij, zijn leventje mocht beginnen als hij het nog aankon. Bij aankomst had ik hem hier op de weegschaal gezet en bleek hij 547gr te zijn. Ik heb al vaak zieke, oude en sterk vermagerde fretten gezien maar dit sloeg alles. Toen ik 2 dagen later bij Tom aankwam, was hij al 100gr zwaarder. Ik heb nochtans echt opgelet om het ventje geen overdosis aan eten te geven, hij moest het aankunnen ook, hé? Ik heb geen idee hoelang hij al zo slecht verzorgd was, maar om zo uitgemergeld hier aan te komen, moest het toch al ff bezig zijn.
Maar dus, nadat Tom bevestigd had dat hij sterk verwaarloosd was en compleet ondervoed, zijn we aan de berg op begonnen, hé! Papje, vleesje, gezonde, degelijke brokken en een aantal uren spelen per dag doen wonderen!!

Straks gaat ons ventje nog eens op de weegschaal moeten, ik heb me 3 dagen kunnen bedwingen maar dat ie opengebloeid is, is een feit dat rotsvast staat!

En ... dankzij de lieve hulp van Jamie Lee, Cynthia en Heidi zijn de 3 dames nu tot Meter van Yiska gebombardeerd!!