Beestjes en Baasjes 2015
- Margiet
- Moderator / Donateur
- Berichten: 4093
- Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
- Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke
Beestjes en Baasjes 2015
Het is besloten en beslist : De Fretten-Ark vzw zal ook dit jaar op Beestjes & Baasjes staan te Gent !!
Op zaterdag 4, zondag 5 en maandag 6 april (het Paasweekend) zullen wij ons uiterste best doen om het voor jullie en de fretsels zo aangenaam, plezant en gek mogelijk te maken! Uiteraard staan wij daar niet alleen met onze schatten maar ook met een shop en infostand dus als je informatie zoekt of mensen kent die graag met fretjes willen beginnen : wij staan er 3 dagen voor jullie!!
Om nu even serieus te worden : wij hebben HULP nodig !! Zo 'n stand (al zal ie iets anders zijn dan andere jaren) bouw je niet op met 2 personen en al die deugnieten krijg je niet met 4 oogjes in de gaten gehouden!! Wie is er bereid om te komen helpen? Iedereen toch, mag ik hopen??
Opbouw zal gebeuren op donderdag 2 en vrijdag 3 april 2015 van 10u à 11u tot 18u. De Paasdagen zelf is het Beurs van 10u tot 18u, de afbraak gebeurt onmiddellijk na het einde, maandag 6 april 2015 om 18u dus. Wie ons kan komen helpen : stuur een mailtje, laat een berichtje achter, zet het in PB naar mij, maakt allemaal niet uit zolang IEDEREEN maar een handje komt toesteken!!
Uitleg voor de "nieuwelingen" over het reilen en zeilen van een Beurs, over de voorwaarden die we eisen alvorens fretten toegelaten worden tot onze speeltuin en over wat er wel of niet betaald moet worden door ons zelf op zo 'n Beurs (zoals de Parkeerkaarten), vinden jullie de volgende dagen uitgebreid op ons Forum, neem hier dus voor de zekerheid ook een kijkje.
Tot zover de eerste info, hou elke dag alvast wat zon vast voor een stralend humeur en begin jullie al maar voor te bereiden op een superleuke Beurs!!
Groetjes,
Margiet
- Margiet
- Moderator / Donateur
- Berichten: 4093
- Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
- Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Richtlijnen voor de stand
Algemene richtlijnen
De standverantwoordelijke (Margiet) zet zich in door de regels hieronder op te laten volgen en ziet toe op een goed verloop van de beurs en de orde in en rond onze stand.
Op de gehele stand worden GEEN andere dieren dan fretten toegelaten. Héél wat medewerkers zouden graag hun trouwe viervoeters meebrengen, maar dat zou betekenen dat we op de stand meer dan 10 honden zouden hebben. We hopen op uw begrip.
Er zal een plan uithangen waarop de volledige indeling voorzien wordt van de stand. Deze dient gerespecteerd te worden.
Op de stand zal ook een dagorde (uurrooster) hangen waarbij iedereen een taak zal toegewezen krijgen. Hierbij respecteren we zo veel mogelijk de wensen van alle medewerkers. Er wordt sowieso vrije tijd voorzien en iedereen krijgt de kans om rustig te eten/drinken. Iedereen dient zich aan dit schema te houden, anders wordt het chaos.
Op de volledige stand wordt orde en netheid verwacht van iedereen. Alles heeft zijn plaats. Zo wordt het voor elke medewerker leuker.
Mensen die vreemd zijn aan de vereniging mogen enkel na uitdrukkelijke toelating van de verantwoordelijken op de stand.
De stand wordt opgedeeld in volgende delen:
• Shop
• Info en EHB(F)O
• Multimediahoek (PC) (en Foto-corner)
• Geluid en techniek
• Keuken
• Frettenhoek
• Instap naar speeltuin
• Speeltuinhoek (voor kuismateriaal)
Eten en/of drinken is enkel toegelaten in het afgeschermde keukengedeelte van de stand.
Een blikje meenemen in de shop (je moet daar immers veel uitleggen) kan geen kwaad maar het mag NIET zichtbaar zijn voor het publiek. Gelieve ook achteraf de lege blikjes/flesjes ZELF in de vuilbak te gooien en dit niet over te laten aan de mensen die 's avonds de stand moeten in orde zetten voor de volgende dag!!
Al het materiaal van DFA vzw dient steeds met omzichtigheid behandeld te worden.
Keuken
In de keuken staan de “Keukenverantwoordelijken” iedereen graag bij voor een hapje of een drankje.
Iedereen is vrij om zelf eten en/of drinken mee te brengen. Er wordt echter ook een kleine, lekkere en zeer betaalbare hap voorzien in de keuken. Indien iemand bereid is om een gerecht of dessert te maken voor alle medewerkers, wordt er gevraagd om dit op voorhand te melden aan de andere Crew-leden. Zo kunnen initiatieven verdeeld worden over de drie dagen.
Wie koffie of frisdrank van de vereniging nuttigt, wordt gevraagd een kleine bijdrage per consummatie te betalen aan de verantwoordelijke in de keuken (Edwin, Ria,Davy, Leen ... weten we nog niet zeker).
Er zal een Senseo-apparaat en een ijskast ter beschikking staan. Deze dienen zuiver gehouden te worden.
Er worden geen tassen, bekers of eten op de tafels buiten de keuken gezet of gelegd.
Persoonlijke zaken zoals handtassen, netzakken, verzorgingsmateriaal voor de fretten of enig ander materiaal wordt ordelijk geplaatst op de daarvoor bedoelde plaats.
Voor de jassen en truien zal een kapstokgedeelte voorzien worden. Gelieve dan ook geen jassen en truien over de stoelen te hangen.
Vuil dient DIRECT in de daarvoor voorziene vuilbak gedumpt te worden. Indien deze vol zit, wordt deze DIRECT vervangen. Niet zoals vorig jaar in eender welke zak gepropt en tegen de vloer gesmeten.
De shop en info
De Standverantwoordelijke (Margiet, geholpen door eventueel Sabine) is verantwoordelijk voor de orde en netheid in de shop en info. Hij/zij gaat meerdere keren per dag de stand, shop en info na zodat deze steeds overzichtelijk, ordelijk en compleet is.
De standverantwoordelijke (Margiet, geholpen door (als ze komen kan ) Sabine) is tevens verantwoordelijk voor de geldkassa van de shop en info.
Enkel de shopmedewerkers, het bestuur en standverantwoordelijke mogen in de geldkassa.
Verkochte artikels dienen steeds genoteerd op het verkoopsblad. Hierbij moet de juiste omschrijving, aantal stuks, kostprijs en verkoper vermeld worden.
Wanneer een artikel niet meer voorradig is, of wanneer een bezoeker iets vraagt wat niet aanwezig is in de shop, dient dit vermeld te worden in het verkoopsdagboek. Deze vermelding dient een datum, omschrijving en de naam van de verkoper te bevatten.
Op het einde van de beursdag dient de kas opnieuw geteld en gedagtekend door de standverantwoordelijke en 1 bestuurslid. Het verschil tussen het startgeld en het eindtotaal dient in een gesloten enveloppe samen met het verkoopsblad afgegeven worden aan de penningmeester of bij afwezigheid een ander bestuurslid.
Het verkoopsblad voor de volgende beursdag wordt reeds klaargemaakt door één van de standverantwoordelijken ( wordt meestal gedaan door Sabine).
Als er in de shop een verwarmingselement staat, mag er onder geen enkel beding iets op, voor of achter geplaatst worden.
Er wordt steeds aandachtig toezicht gehouden op de shop. Indien mensen vragen stellen over fretten, lidgeld of de werking v/d vereniging, dienen deze verwezen te worden naar de info.
Bij het einde van een beursdag wordt de stand aangevuld en afgedekt, klaar voor de volgende dag.
De tent wordt 's avonds volledig afgesloten.
De Frettenrustplaats
Hier heeft de Speeltuinverantwoordelijke de verantwoordelijkheid en wordt er meerdere malen per dag gekeken of alles in orde is.
Alle carriers worden op voorhand gecheckt door de Speeltuinverantwoordelijke en op diens aanwijzingen eventueel aangepast. Dit om ontsnappingen te voorkomen.
Elke carrier bevat een aanvaardbaar aantal fretten. Indien dit niet zo is, zal er gevraagd worden om de fretjes te herverdelen. Er zullen enkele reserve-carriers aanwezig zijn. Deze dienen op het einde van het gebruik netjes teruggegeven worden.
Alle carriers dienen de naam + telnr v/d eigenaar te dragen. Dit uit voorzorg. Hiervoor zal normaal gezien een Dymo-labeler aanwezig zijn.
De carriers en kooien dienen in de daarvoor voorziene zone stabiel geplaatst te worden en zo profijtig mogelijk gestapeld te worden. In deze ruimte worden geen handtassen toegelaten. Ook geen netzakken met frettenmateriaal.
De carriers en kooien dienen ten allen tijde gesloten te zijn. Ook al zitten er geen fretten in.
Een open carrier betekent € 1,- steun aan DFA vzw .
Elke carrier dient een met zuiver water gevulde drinkfles en een gevuld eetbakje te bevatten. Fretten moeten de mogelijkheid hebben om op een zuivere plaats te slapen. Dit laatste kan bv door middel van een hangmat.
In de frettenhoek dient iedereen rustig en stil te zijn, teneinde de druk en stress niet groter te maken dan nodig.
Uniform
Verantwoordelijke hiervoor is de standverantwoordelijke (Margiet).
Elke medewerker is verplicht om een zwart “Crew” T-shirt te dragen tijdens zijn/haar dienstaanwezigheid op de stand. Voor elk T-shirt wordt een borg gevraagd van € 5,-. Op het einde van de dag dient iedereen het T-shirt terug te bezorgen aan de Shopverantwoordelijke. De € 5,- wordt dan teruggegeven. We weten dat dit geen populaire voorwaarde is, maar anders heeft onze vereniging binnenkort geen T-shirts meer.
Richtlijnen voor de medewerkers speeltuin.
1. Er is één Speeltuinverantwoordelijke. Deze bekommert zich over de speeltuin, de deelnemende fretjes voor de frettenrace en de rustruimte voor de fretjes. In geval van twijfel of problemen met de hiernavolgende regels, dient men zich te richten tot deze persoon. Indien er met deze persoon een meningsverschil is, wordt er een bestuurslid geconsulteerd (Hans, Tom of Margiet).
2. Enkel de medewerkers en de Speeltuinverantwoordelijke zijn toegelaten in de speeltuin, uitgezonderd de bezoekers die onder begeleiding in de speeltuin komen en eventueel pers (ook onder begeleiding).
3. In de speeltuin wordt niet gerookt.
4. In de speeltuin wordt niet gegeten of gedronken.
5. Er wordt geen eten of drinken in de speeltuin gegeven aan de aanwezige fretten, tenzij via de aanwezige drinkraketten.
6. Bezoekers mogen zelf geen fretten in de speeltuin zetten of uit de speeltuin halen. Dit gebeurt steeds via een medewerker in de speeltuin nadat het frettenpaspoort door Niels (of ander hiertoe bevoegd Crew-lid) gecontroleerd werd. Dit geldt ook voor medewerkers buiten de speeltuin (voorbeeldfunctie !! als bezoekers dit zien, denken ze dat zij dat ook mogen).
7. Fretten mogen pas na controle van de dierenartsboekjes in de speeltuin geplaatst worden. Er zijn enkele Crew-leden die hiertoe bevoegd zijn maar Indien twijfel, de Speeltuinverantwoordelijke erbij vragen.
8. De medewerkers van de speeltuin dienen de aangereikte fretten voor de speeltuin steeds te controleren op de punten vermeld in regel 10, 11 en 12, vooraleer deze in de speeltuin te plaatsen.
9. Alle fretten dienen een harnas of halsbandje te dragen. Er wordt nadrukkelijk gevraagd om alle fretten te voorzien van een identiteitslabel waar naam en telefoonnr van de eigenaar op staan. Een groen voor de brave fretjes, een geel voor de deugnieten, rood voor de bijters. De vereniging heeft hiervoor een labelmachine ter beschikking.
10. Volgende fretten worden niet toegelaten in de speeltuin :
• Fretjes jonger dan 8 weken.
• Niet-gecastreerde rammetjes met een uitgesproken hormonale werking.
• Zwangere moertjes.
• Fretjes die zichtbaar ziek zijn (verzwakt).
• Fretten met zichtbare waterige ogen en/of snotneus.
• Fretten met vlooien of teken.
• Fretten met zichtbare open wonden.
• Fretten waarvan de anaalklieren werden verwijderd (tenzij omwille van medische reden).
• Fretten zonder identiteitslabel.
• Fretten zonder harnas.
11. Fretten waarvan de uitwerpselen fel groen* zien, of waarin bloed wordt gevonden, dienen de speeltuin zo snel mogelijk te verlaten.*(in dit geval dient de medewerker eerst aan de eigenaar te vragen wat de fret gegeten heeft, ivm plantaardige voeding).
12. Indien het de eerste keer is dat een fretje in de speeltuin komt, dient er een medewerker mee te wandelen met het fretje, tot duidelijk wordt of het fretje in kwestie zich aanpast en zonder angst in de speeltuin kan rondlopen.
13. Vechtende fretten worden zo snel mogelijk uit elkaar genomen en minstens 10 meter uit elkaar geplaatst. Dit wordt eventueel één maal herhaald. Indien een bepaalde fret drie maal vecht, wordt de eigenaar via de Speeltuinverantwoordelijke tot aan de speeltuin gevraagd en wordt het fretje uit de speeltuin genomen. Dit ten belope van minstens één uur.
14. Fretten worden enkel met de hand genomen en op de geijkte manier, niet met de voeten uiteen gesjot.
15. Zichtbaar angstige fretten of fretten die moe zijn worden zo snel mogelijk uit de speeltuin gehaald om te rusten in hun carrier.
16. Dezelfde regel telt voor fretten die duidelijk aangeven uit de speeltuin te willen.
17. Op de leuning van de speeltuin wordt niet geleund. De medewerkers wordt gevraagd om de mensen hierop vriendelijk attent te maken.
18. Fretten worden steeds met de achterhand aangeboden om te laten strelen, geef nooit een fret uit handen en zorg dat de tandjes van onze fretten wegblijven van gezicht en handen van de bezoekers.
19. Indien een medewerker, bezoeker of fret verwond wordt, moet deze direct om ontsmetting komen aan de infostand. Indien nodig, wordt zo snel mogelijk verdere medische verzorging voor mens of fret voorzien.
20. Uitwerpselen dienen zo snel mogelijk (zéér belangrijk) verwijderd te worden met de poepschep. Er zijn spuitbusjes aanwezig met verdunde Dettol, en die moeten gebruikt worden.
21. De poepschepjes dienen na elk gebruik terug in het emmertje met Dettol gezet te worden.
22. Elk uur dient men met een in water met Dettol gedrenkte dweil door de speeltuin te gaan, tenzij de ondergrond uit niet afwasbare materialen bestaat. Deze regel vervalt indien de ondergrond van de speeltuin deze maatregel niet toelaat .
23. Wanneer een medewerker zijn positie verlaat, moet hij/zij de verantwoordelijke v/d speeltuin verwittigen, zodat deze in de vervanging kan voorzien.
24. De verantwoordelijke v/d speeltuin mag de speeltuin enkel verlaten als hij voorziet in zijn vervanging door één van de genoemde Crew-leden.
25. Klachten (ivm de speeltuin)v/d bezoekers worden enkel in bijzijn van de verantwoordelijke v/d speeltuin behandeld. Ga zelf de discussie niet aan. De bezoekers worden hierbij zo snel mogelijk afgezonderd van het algemene publiek. In tweede instantie, moesten de problemen aanhouden, wordt er iemand v/h bestuur bijgehaald.
26. Blijf steeds vriendelijk en beleefd en verlaag je nooit tot schelden of erger.
27. Medewerkers mogen gerust met de bezoekers praten, maar mogen nooit het toezicht op de speeltuin verzuimen. Daarom wordt er gevraagd om nooit met de rug naar de speeltuin te gaan staan.
28. Natuurlijk is spelen en fikfakken met onze fretten toegelaten. Wees echter ook kordaat en straf je deugnieten als ze bijten. Straf steeds binnen proportie. Leg eventueel verontwaardigde bezoekers duidelijk uit waarom je zo handelt.
29. Laat echter het langdurig goede raad geven over aan de infostand (anders wordt er al snel minder gelet op wat verder in de speeltuin gebeurt). Bij concrete vragen stuur je dus best de mensen door naar de infostand.
30. Wees steeds vriendelijk en zorg ervoor dat je een waardige en leuke schakel bent tussen de bezoekers en de vereniging.
31. Wees tolerant en loyaal tegenover je mede-Fretten-Arkers en toon respect door alle richtlijnen zo goed mogelijk te volgen. Het zal ertoe bijdragen dat het voor iedereen een toffe en aangename drie dagen worden.
... Het is niet zo dat we als de plaatselijke politie functioneren, maar we eisen wel dat alles wat de fretten betreft prima in orde is. Zowel de carrier, het eten en drinken, de vaccinaties & het Frettenboekje én het gareeltje moeten zijn zoals gevraagd. Ook meld ik er even bij dat er in de speeltuin niet gestraft mag op een andere manier dan DFA voorschrijft. Niet beginnen met een fret naar de andere kant van de speeltuin te "gooien", geen uitschuivende voeten, geen tik of klap tegen het hoofd, geen scheldtirades, enfin, ik denk dat iedereen die helpen komt de Frettenbabbels al wel gehoord heeft of onze gedachten hierover al gelezen heeft op het forum, zolang die "regels" gehandhaafd worden, is alles oké.
Mag ik ook even extra beklemtonen de carriers van een poepbakje te voorzien, anders wordt het al snel een vieze boel daarbinnen, wat noch wij, noch de fretten aangenaam vinden.
De Fretten-Ark vzw wenst jullie allemaal een geweldig "Beestjes & Baasjes 2015" !!!
Algemene richtlijnen
De standverantwoordelijke (Margiet) zet zich in door de regels hieronder op te laten volgen en ziet toe op een goed verloop van de beurs en de orde in en rond onze stand.
Op de gehele stand worden GEEN andere dieren dan fretten toegelaten. Héél wat medewerkers zouden graag hun trouwe viervoeters meebrengen, maar dat zou betekenen dat we op de stand meer dan 10 honden zouden hebben. We hopen op uw begrip.
Er zal een plan uithangen waarop de volledige indeling voorzien wordt van de stand. Deze dient gerespecteerd te worden.
Op de stand zal ook een dagorde (uurrooster) hangen waarbij iedereen een taak zal toegewezen krijgen. Hierbij respecteren we zo veel mogelijk de wensen van alle medewerkers. Er wordt sowieso vrije tijd voorzien en iedereen krijgt de kans om rustig te eten/drinken. Iedereen dient zich aan dit schema te houden, anders wordt het chaos.
Op de volledige stand wordt orde en netheid verwacht van iedereen. Alles heeft zijn plaats. Zo wordt het voor elke medewerker leuker.
Mensen die vreemd zijn aan de vereniging mogen enkel na uitdrukkelijke toelating van de verantwoordelijken op de stand.
De stand wordt opgedeeld in volgende delen:
• Shop
• Info en EHB(F)O
• Multimediahoek (PC) (en Foto-corner)
• Geluid en techniek
• Keuken
• Frettenhoek
• Instap naar speeltuin
• Speeltuinhoek (voor kuismateriaal)
Eten en/of drinken is enkel toegelaten in het afgeschermde keukengedeelte van de stand.
Een blikje meenemen in de shop (je moet daar immers veel uitleggen) kan geen kwaad maar het mag NIET zichtbaar zijn voor het publiek. Gelieve ook achteraf de lege blikjes/flesjes ZELF in de vuilbak te gooien en dit niet over te laten aan de mensen die 's avonds de stand moeten in orde zetten voor de volgende dag!!
Al het materiaal van DFA vzw dient steeds met omzichtigheid behandeld te worden.
Keuken
In de keuken staan de “Keukenverantwoordelijken” iedereen graag bij voor een hapje of een drankje.
Iedereen is vrij om zelf eten en/of drinken mee te brengen. Er wordt echter ook een kleine, lekkere en zeer betaalbare hap voorzien in de keuken. Indien iemand bereid is om een gerecht of dessert te maken voor alle medewerkers, wordt er gevraagd om dit op voorhand te melden aan de andere Crew-leden. Zo kunnen initiatieven verdeeld worden over de drie dagen.
Wie koffie of frisdrank van de vereniging nuttigt, wordt gevraagd een kleine bijdrage per consummatie te betalen aan de verantwoordelijke in de keuken (Edwin, Ria,Davy, Leen ... weten we nog niet zeker).
Er zal een Senseo-apparaat en een ijskast ter beschikking staan. Deze dienen zuiver gehouden te worden.
Er worden geen tassen, bekers of eten op de tafels buiten de keuken gezet of gelegd.
Persoonlijke zaken zoals handtassen, netzakken, verzorgingsmateriaal voor de fretten of enig ander materiaal wordt ordelijk geplaatst op de daarvoor bedoelde plaats.
Voor de jassen en truien zal een kapstokgedeelte voorzien worden. Gelieve dan ook geen jassen en truien over de stoelen te hangen.
Vuil dient DIRECT in de daarvoor voorziene vuilbak gedumpt te worden. Indien deze vol zit, wordt deze DIRECT vervangen. Niet zoals vorig jaar in eender welke zak gepropt en tegen de vloer gesmeten.
De shop en info
De Standverantwoordelijke (Margiet, geholpen door eventueel Sabine) is verantwoordelijk voor de orde en netheid in de shop en info. Hij/zij gaat meerdere keren per dag de stand, shop en info na zodat deze steeds overzichtelijk, ordelijk en compleet is.
De standverantwoordelijke (Margiet, geholpen door (als ze komen kan ) Sabine) is tevens verantwoordelijk voor de geldkassa van de shop en info.
Enkel de shopmedewerkers, het bestuur en standverantwoordelijke mogen in de geldkassa.
Verkochte artikels dienen steeds genoteerd op het verkoopsblad. Hierbij moet de juiste omschrijving, aantal stuks, kostprijs en verkoper vermeld worden.
Wanneer een artikel niet meer voorradig is, of wanneer een bezoeker iets vraagt wat niet aanwezig is in de shop, dient dit vermeld te worden in het verkoopsdagboek. Deze vermelding dient een datum, omschrijving en de naam van de verkoper te bevatten.
Op het einde van de beursdag dient de kas opnieuw geteld en gedagtekend door de standverantwoordelijke en 1 bestuurslid. Het verschil tussen het startgeld en het eindtotaal dient in een gesloten enveloppe samen met het verkoopsblad afgegeven worden aan de penningmeester of bij afwezigheid een ander bestuurslid.
Het verkoopsblad voor de volgende beursdag wordt reeds klaargemaakt door één van de standverantwoordelijken ( wordt meestal gedaan door Sabine).
Als er in de shop een verwarmingselement staat, mag er onder geen enkel beding iets op, voor of achter geplaatst worden.
Er wordt steeds aandachtig toezicht gehouden op de shop. Indien mensen vragen stellen over fretten, lidgeld of de werking v/d vereniging, dienen deze verwezen te worden naar de info.
Bij het einde van een beursdag wordt de stand aangevuld en afgedekt, klaar voor de volgende dag.
De tent wordt 's avonds volledig afgesloten.
De Frettenrustplaats
Hier heeft de Speeltuinverantwoordelijke de verantwoordelijkheid en wordt er meerdere malen per dag gekeken of alles in orde is.
Alle carriers worden op voorhand gecheckt door de Speeltuinverantwoordelijke en op diens aanwijzingen eventueel aangepast. Dit om ontsnappingen te voorkomen.
Elke carrier bevat een aanvaardbaar aantal fretten. Indien dit niet zo is, zal er gevraagd worden om de fretjes te herverdelen. Er zullen enkele reserve-carriers aanwezig zijn. Deze dienen op het einde van het gebruik netjes teruggegeven worden.
Alle carriers dienen de naam + telnr v/d eigenaar te dragen. Dit uit voorzorg. Hiervoor zal normaal gezien een Dymo-labeler aanwezig zijn.
De carriers en kooien dienen in de daarvoor voorziene zone stabiel geplaatst te worden en zo profijtig mogelijk gestapeld te worden. In deze ruimte worden geen handtassen toegelaten. Ook geen netzakken met frettenmateriaal.
De carriers en kooien dienen ten allen tijde gesloten te zijn. Ook al zitten er geen fretten in.
Een open carrier betekent € 1,- steun aan DFA vzw .
Elke carrier dient een met zuiver water gevulde drinkfles en een gevuld eetbakje te bevatten. Fretten moeten de mogelijkheid hebben om op een zuivere plaats te slapen. Dit laatste kan bv door middel van een hangmat.
In de frettenhoek dient iedereen rustig en stil te zijn, teneinde de druk en stress niet groter te maken dan nodig.
Uniform
Verantwoordelijke hiervoor is de standverantwoordelijke (Margiet).
Elke medewerker is verplicht om een zwart “Crew” T-shirt te dragen tijdens zijn/haar dienstaanwezigheid op de stand. Voor elk T-shirt wordt een borg gevraagd van € 5,-. Op het einde van de dag dient iedereen het T-shirt terug te bezorgen aan de Shopverantwoordelijke. De € 5,- wordt dan teruggegeven. We weten dat dit geen populaire voorwaarde is, maar anders heeft onze vereniging binnenkort geen T-shirts meer.
Richtlijnen voor de medewerkers speeltuin.
1. Er is één Speeltuinverantwoordelijke. Deze bekommert zich over de speeltuin, de deelnemende fretjes voor de frettenrace en de rustruimte voor de fretjes. In geval van twijfel of problemen met de hiernavolgende regels, dient men zich te richten tot deze persoon. Indien er met deze persoon een meningsverschil is, wordt er een bestuurslid geconsulteerd (Hans, Tom of Margiet).
2. Enkel de medewerkers en de Speeltuinverantwoordelijke zijn toegelaten in de speeltuin, uitgezonderd de bezoekers die onder begeleiding in de speeltuin komen en eventueel pers (ook onder begeleiding).
3. In de speeltuin wordt niet gerookt.
4. In de speeltuin wordt niet gegeten of gedronken.
5. Er wordt geen eten of drinken in de speeltuin gegeven aan de aanwezige fretten, tenzij via de aanwezige drinkraketten.
6. Bezoekers mogen zelf geen fretten in de speeltuin zetten of uit de speeltuin halen. Dit gebeurt steeds via een medewerker in de speeltuin nadat het frettenpaspoort door Niels (of ander hiertoe bevoegd Crew-lid) gecontroleerd werd. Dit geldt ook voor medewerkers buiten de speeltuin (voorbeeldfunctie !! als bezoekers dit zien, denken ze dat zij dat ook mogen).
7. Fretten mogen pas na controle van de dierenartsboekjes in de speeltuin geplaatst worden. Er zijn enkele Crew-leden die hiertoe bevoegd zijn maar Indien twijfel, de Speeltuinverantwoordelijke erbij vragen.
8. De medewerkers van de speeltuin dienen de aangereikte fretten voor de speeltuin steeds te controleren op de punten vermeld in regel 10, 11 en 12, vooraleer deze in de speeltuin te plaatsen.
9. Alle fretten dienen een harnas of halsbandje te dragen. Er wordt nadrukkelijk gevraagd om alle fretten te voorzien van een identiteitslabel waar naam en telefoonnr van de eigenaar op staan. Een groen voor de brave fretjes, een geel voor de deugnieten, rood voor de bijters. De vereniging heeft hiervoor een labelmachine ter beschikking.
10. Volgende fretten worden niet toegelaten in de speeltuin :
• Fretjes jonger dan 8 weken.
• Niet-gecastreerde rammetjes met een uitgesproken hormonale werking.
• Zwangere moertjes.
• Fretjes die zichtbaar ziek zijn (verzwakt).
• Fretten met zichtbare waterige ogen en/of snotneus.
• Fretten met vlooien of teken.
• Fretten met zichtbare open wonden.
• Fretten waarvan de anaalklieren werden verwijderd (tenzij omwille van medische reden).
• Fretten zonder identiteitslabel.
• Fretten zonder harnas.
11. Fretten waarvan de uitwerpselen fel groen* zien, of waarin bloed wordt gevonden, dienen de speeltuin zo snel mogelijk te verlaten.*(in dit geval dient de medewerker eerst aan de eigenaar te vragen wat de fret gegeten heeft, ivm plantaardige voeding).
12. Indien het de eerste keer is dat een fretje in de speeltuin komt, dient er een medewerker mee te wandelen met het fretje, tot duidelijk wordt of het fretje in kwestie zich aanpast en zonder angst in de speeltuin kan rondlopen.
13. Vechtende fretten worden zo snel mogelijk uit elkaar genomen en minstens 10 meter uit elkaar geplaatst. Dit wordt eventueel één maal herhaald. Indien een bepaalde fret drie maal vecht, wordt de eigenaar via de Speeltuinverantwoordelijke tot aan de speeltuin gevraagd en wordt het fretje uit de speeltuin genomen. Dit ten belope van minstens één uur.
14. Fretten worden enkel met de hand genomen en op de geijkte manier, niet met de voeten uiteen gesjot.
15. Zichtbaar angstige fretten of fretten die moe zijn worden zo snel mogelijk uit de speeltuin gehaald om te rusten in hun carrier.
16. Dezelfde regel telt voor fretten die duidelijk aangeven uit de speeltuin te willen.
17. Op de leuning van de speeltuin wordt niet geleund. De medewerkers wordt gevraagd om de mensen hierop vriendelijk attent te maken.
18. Fretten worden steeds met de achterhand aangeboden om te laten strelen, geef nooit een fret uit handen en zorg dat de tandjes van onze fretten wegblijven van gezicht en handen van de bezoekers.
19. Indien een medewerker, bezoeker of fret verwond wordt, moet deze direct om ontsmetting komen aan de infostand. Indien nodig, wordt zo snel mogelijk verdere medische verzorging voor mens of fret voorzien.
20. Uitwerpselen dienen zo snel mogelijk (zéér belangrijk) verwijderd te worden met de poepschep. Er zijn spuitbusjes aanwezig met verdunde Dettol, en die moeten gebruikt worden.
21. De poepschepjes dienen na elk gebruik terug in het emmertje met Dettol gezet te worden.
22. Elk uur dient men met een in water met Dettol gedrenkte dweil door de speeltuin te gaan, tenzij de ondergrond uit niet afwasbare materialen bestaat. Deze regel vervalt indien de ondergrond van de speeltuin deze maatregel niet toelaat .
23. Wanneer een medewerker zijn positie verlaat, moet hij/zij de verantwoordelijke v/d speeltuin verwittigen, zodat deze in de vervanging kan voorzien.
24. De verantwoordelijke v/d speeltuin mag de speeltuin enkel verlaten als hij voorziet in zijn vervanging door één van de genoemde Crew-leden.
25. Klachten (ivm de speeltuin)v/d bezoekers worden enkel in bijzijn van de verantwoordelijke v/d speeltuin behandeld. Ga zelf de discussie niet aan. De bezoekers worden hierbij zo snel mogelijk afgezonderd van het algemene publiek. In tweede instantie, moesten de problemen aanhouden, wordt er iemand v/h bestuur bijgehaald.
26. Blijf steeds vriendelijk en beleefd en verlaag je nooit tot schelden of erger.
27. Medewerkers mogen gerust met de bezoekers praten, maar mogen nooit het toezicht op de speeltuin verzuimen. Daarom wordt er gevraagd om nooit met de rug naar de speeltuin te gaan staan.
28. Natuurlijk is spelen en fikfakken met onze fretten toegelaten. Wees echter ook kordaat en straf je deugnieten als ze bijten. Straf steeds binnen proportie. Leg eventueel verontwaardigde bezoekers duidelijk uit waarom je zo handelt.
29. Laat echter het langdurig goede raad geven over aan de infostand (anders wordt er al snel minder gelet op wat verder in de speeltuin gebeurt). Bij concrete vragen stuur je dus best de mensen door naar de infostand.
30. Wees steeds vriendelijk en zorg ervoor dat je een waardige en leuke schakel bent tussen de bezoekers en de vereniging.
31. Wees tolerant en loyaal tegenover je mede-Fretten-Arkers en toon respect door alle richtlijnen zo goed mogelijk te volgen. Het zal ertoe bijdragen dat het voor iedereen een toffe en aangename drie dagen worden.
... Het is niet zo dat we als de plaatselijke politie functioneren, maar we eisen wel dat alles wat de fretten betreft prima in orde is. Zowel de carrier, het eten en drinken, de vaccinaties & het Frettenboekje én het gareeltje moeten zijn zoals gevraagd. Ook meld ik er even bij dat er in de speeltuin niet gestraft mag op een andere manier dan DFA voorschrijft. Niet beginnen met een fret naar de andere kant van de speeltuin te "gooien", geen uitschuivende voeten, geen tik of klap tegen het hoofd, geen scheldtirades, enfin, ik denk dat iedereen die helpen komt de Frettenbabbels al wel gehoord heeft of onze gedachten hierover al gelezen heeft op het forum, zolang die "regels" gehandhaafd worden, is alles oké.
Mag ik ook even extra beklemtonen de carriers van een poepbakje te voorzien, anders wordt het al snel een vieze boel daarbinnen, wat noch wij, noch de fretten aangenaam vinden.
De Fretten-Ark vzw wenst jullie allemaal een geweldig "Beestjes & Baasjes 2015" !!!
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Margiet, ik heb al gekeken op de website van B&B. Kan DFA daar niet terug vinden in de lijst deelnemers????? Foutje daar?
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Jan en ik komen helpen
wij kunnen de zaterdag en maandag (ook helpen afbouwen).
wij kunnen de zaterdag en maandag (ook helpen afbouwen).
- Margiet
- Moderator / Donateur
- Berichten: 4093
- Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
- Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Jeanine, de uiteindelijke afspraak is zeer laat doorgegaan (ze vroegen ons véél teveel om te betalen eerst!! ) dus ik verwacht dat we er één dezer wel tussen gaan staan.
Christelle (organisatie) heeft gisterenavond alle nodige papieren en afspraken ontvangen van mij!
Christelle (organisatie) heeft gisterenavond alle nodige papieren en afspraken ontvangen van mij!
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Ze kunnen maar proberen€€€€€€
Re: Beestjes en Baasjes 2015
is er ergens een lijst van wie ,waar ,en wat moet doen? (uurrooster)
zet je mij op de ijst of spring ik in waar nodig (is misschien het beste)
veel trekken en sleuren ga ik niet doen (zoals je weet ) maar ik zal zoals altijd wel mijn best doen maandag.
mijn 3 musketiers staan te popelen om nog eens goed te spelen,en een poging te doen om een voortreffelijke fret te spelen
en baby-hope komt zaterdag de bezoekers en medewerkers verleiden samen met haar mama sarina ,papa steven en haar personelijke boddygard nouka
zet je mij op de ijst of spring ik in waar nodig (is misschien het beste)
veel trekken en sleuren ga ik niet doen (zoals je weet ) maar ik zal zoals altijd wel mijn best doen maandag.
mijn 3 musketiers staan te popelen om nog eens goed te spelen,en een poging te doen om een voortreffelijke fret te spelen
en baby-hope komt zaterdag de bezoekers en medewerkers verleiden samen met haar mama sarina ,papa steven en haar personelijke boddygard nouka
- TessaCornelis
- Donateur
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
- Locatie: Boom
- Contacteer:
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Ik heb er goesting in!
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Wij ook !! Niet lang meer nu
Er zitten er thuis 9 af te tellen om zich goed uit te leven in de speeltuin
Er zitten er thuis 9 af te tellen om zich goed uit te leven in de speeltuin
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Maak er een leuke en gezellige beurs van.
Aan iedereen vele groetjes.
Aan iedereen vele groetjes.
Re: Beestjes en Baasjes 2015
We hebben je wel gemist hoor Jeanine...
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Bedankt Bientje, maar het was niet mogelijk.
Doet wel eens deugd om iedereen terug te zien, was anders zeker langs gekomen.
Alles goed verlopen daar? Ik heb foto's in de krant gezien, precies weinig volk?
Doet wel eens deugd om iedereen terug te zien, was anders zeker langs gekomen.
Alles goed verlopen daar? Ik heb foto's in de krant gezien, precies weinig volk?
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Als het niet gaat, dan gaat het niet... Maar was toch jammer
De drukte ging met vlagen. Soms was er niemand, en wat later kon je over de koppen lopen.
Alles is super gegaan, was een heel toffe en gezellige sfeer.
De drukte ging met vlagen. Soms was er niemand, en wat later kon je over de koppen lopen.
Alles is super gegaan, was een heel toffe en gezellige sfeer.
- TessaCornelis
- Donateur
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
- Locatie: Boom
- Contacteer:
Re: Beestjes en Baasjes 2015
En ook belangrijk: we hebben toch wat centjes kunnen ophalen voor onze liefste schatten!
- Margiet
- Moderator / Donateur
- Berichten: 4093
- Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
- Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Ondanks weinig animo onder diegenen die de boel moesten "regelen" , is de beurs supergoed meegevallen, volgens mij dan toch!
Noch Sabine, noch Edwin, noch ik hadden veel zin om onszelf zo laat nog voor 300% te gaan geven maar achteraf bekeken, is het goed dat we het gedaan hebben! De sfeer was super, de mensen hebben zich geamuseerd, de opbrengst viel voor Gent zelfs heel goed mee en de fretten waren gewèldig!!
Op naar de volgende dus, niet??
Noch Sabine, noch Edwin, noch ik hadden veel zin om onszelf zo laat nog voor 300% te gaan geven maar achteraf bekeken, is het goed dat we het gedaan hebben! De sfeer was super, de mensen hebben zich geamuseerd, de opbrengst viel voor Gent zelfs heel goed mee en de fretten waren gewèldig!!
Op naar de volgende dus, niet??
- TessaCornelis
- Donateur
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
- Locatie: Boom
- Contacteer:
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Voor de mensen die het forum volgen en niet de fb: hierbij de foto's van B&B 2015
https://www.hacks.be/gallery3/index.php/bb2015
https://www.hacks.be/gallery3/index.php/bb2015
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Zo te zien was het weer reuze prettig voor iedereen.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
- Locatie: Antwerp what else?
- Contacteer:
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Ok, achter wie moet ik zoeken, aangaan op fb?
Achter wat zoek ik?
Last standing ferret....
Achter wat zoek ik?
Last standing ferret....
Re: Beestjes en Baasjes 2015
Ah, nog iemand die hier komt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten