werk met dieren?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 2:54 pm

ja, de titel zegt het zelf al. Ik ben van plan om te stoppen met school, het gaat me echt niet af dat ik elke avond mijn vrije tijd moet opgeven, en al mijn geliefde hobby's al een jaar niet meer heb kunnen doen. Echter stop ik niet voor ik iets heb gevonden natuurlijk.

Om in mijn sector(jeugdcriminoloog) te werken, heb je echt geluk nodig dat je net op het juiste moment ergens terecht komt want dit werk is er niet met overvloed. daarom dacht ik aan iets van een asiel, opvang of weet ik veel wat. Eigenlijk kan het me niet veel schelen als het maar met dieren is. heb al gezocht voor dierenwinkels zoals Tom&Co, maar nergens vragen ze iemand!

Moest iemand, juist toevallig, iets hebben opgenomen over het feit dat ze ergens iemand zoeken in een asiel of opvang of wat dan ook.
laat het me dan alstublieft weten.
Ik weet dat er amper kans is dat ik zo'n werk ga vinden doordat het vaak vrijwilligers werk enzo inhoudt, maar ik woon thuis dus heb ook niet zoveel haast en in een dierenwinkel enzo is misschien toch nog wel mogelijk!

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 02, 2009 10:48 am
Contacteer:

Berichtdoor Nora » ma jun 15, 2009 3:54 pm

idd da studere neemt echt wel veel tijd van je avond af

maar heb je al is gedacht aan een studierichting met dieren?
ik zit nu in mijn 2de jaar dierenzorg aan de hogeschool en is echt tof
is ook wel hard werk natuurlijk
alee kzeg et maar e :P

bij ons aan de hogeschool hangen soms zo van die jobaanbiedingen bij asielen enzo
ik zal eens kijken voor je en dan iets late wete ;)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma jun 15, 2009 7:44 pm

persoonlijk vind ik dat als je zo een studie aankan, om er niet mee te stoppen ;)

allee ja als je zo een zware vakken aankan, heb je meer in je mars he ;)

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 8:06 pm

dat is waar. Ik zou het wel aan kunnen. Maar een slimme ben'k nooit geweest, dus ik heb altijd enorm hard moeten studeren om er te geraken. en nu ook, ik studeer al een gans jaar.
Ik ben zot van dans, vroeger zat ik in een demostratiegroep, 3x per week en dan in het weekend optredens. en nu: ik ben al 6maand niet meer gaan dansen. Ik heb ook amper tijd om mijn fotoalbummen te doen, wat ik zo graag deed vroeger! en ik weet gewoon of ik er gelukkiger van ga worden om dat nog 2jaar te doen..

uiteindelijk heb ik nu al hetzelfde diploma, maar studeer ik nu bij voor meer geld te verdienen later.
ik weet het nog niet! maar misschien als ik toch de gepaste job tegenkom .. of misschien als ik net merk hoe moeilijk het is om werk te vinden dat ik me bedenk en terug de moed vind om nog 2jaar verder te doen.

Daarom hoor ik gewoon eens rond.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma jun 15, 2009 8:14 pm

mja als je dan die 2j afwerkt, dan heb je terug meer tijd he
zou er toch nog eens goed over nadenken ze ;)

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma jun 15, 2009 8:24 pm

idd, liever nu even tijd van je leven opgeven aan studeren, dan dat je dat later moet doen als je een gezin/kinderen en een huishouden hebt .... DAN zou ik dat pas niet zien zitten!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » ma jun 15, 2009 8:26 pm

Ja Audrey, het is op dit ogenblik wel een feit dat het in alle sectoren moeilijk is om werk te vinden. Denk eerst goed na over uw beslissing. Ik zou er zowiezo dit jaar zeker nog voor gaan. Dan komt de vakantie en kan je rustig nadenken over uw toekomst.
Ik ben indertijd gestopt met school toen ik 17 was. Ik ga nu niet beginnen optescheppen maar ik had het verstand voor hogere studies. Mijn droom was eigenlijk dierenarts worden.
Nu 28 jaar later heb ik mij al dik beklaagd dat ik niet verder gestudeerd had maarja, beklag komt dikwijls of altijd te laat.
Maar zo is het natuurlijk altijd hé. Had ik dit geweten of had ik dat geweten...
Als je een beslissing neemt neem er dan één waar je u goed bij voelt en dat kan iemand anders niet voor jou beslissen.

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 8:36 pm

's waar ludwig. maar om eerlijk te zijn, en niet te overdrijven: dit is het meeste klotejaar dat'k in gans mijn leven heb gehad! Ik heb les tot 18h, kom dan thuis, en moet beginnen leren tot 22h en kruip dan in mijn bed. dat is gewoon het ganse jaar zo want ik heb om de 6weken examens.
bij mij is het eigenlijk gewoon het feit dat ik al hetzelfde diploma heb, alleen een graad lager. Nu heb ik A2, en na hogeschool dan A1. dat geeft me gewoon niet veel moed want nu ben ik alles aan het opgeven voor extra geld!

+ dat in mijne sector sowieso niet veel werk is, en nog minder als ik verder studeer want ze moeten me dan meer betalen en gaan rapper iemand aannemen dat minder moet betaald worden!

ik heb gedaan nu met de examens. nog maar 1tje woensdag. Dusja, ik moet niet meer naar school nu. dus ik kan er tot september over nadenken. Ik zal nog wel zien! Ik weet dat het mijn hele toekomst bepaald. maar het is gewoon zo dat ik misschien wel 1000X gelukkiger zou zijn moest ik gewoon in de aldi de rekken aanvullen en 's avonds met men hobby's kan bezig zijn. dan nu iets studeren dat me interesseert maar wel geen leven overhou.

nuja, ik zal nog wel zien. ik zoek ook nog vakantiewerk dus kan misschien zien of ik daar iets vind en het dan een maand kan testen he!

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » ma jun 15, 2009 8:49 pm

Wel Audrey, als je zo graag vakantie werk zou doen met dieren, in Plankendael vragen ze toch geregeld mensen dacht ik. Dit is misschien wel niet te dik betaald maar lijkt mij wel leuk als je graag tussen de dieren vertoeft. En het is nog niet te ver van uw deur.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma jun 15, 2009 9:12 pm

Origineel gepost door Etheltryth
! Ik weet dat het mijn hele toekomst bepaald. maar het is gewoon zo dat ik misschien wel 1000X gelukkiger zou zijn moest ik gewoon in de aldi de rekken aanvullen en 's avonds met men hobby's kan bezig zijn. dan nu iets studeren dat me interesseert maar wel geen leven overhou.
Geloof me! daar krijg je spijt van ....
het is veeeeeeeeeeeeeel plezanter om te werken als het iets is dat je werkelijk interesseert en dat je met hart en ziel doet, dan dat je elke dag tegen je zin moet gaan werken ...
(mss dat je het niet altijd tegen je zin zal doen, maar om te weten dat het ook anders kon ... en dat enkel om nog 2 jaartjes van je leven daaraan te wijden ...)

en sowieso, naar het laatste jaar toe zal er al wel iets meer praktijk zijn zeker?
en mij lijkt het, als het je intereseert dan doe je dat toch?

Geloof me, zo'n papiertje is veel waard .. al is het maar dat sommige werkgevers het ook veel meer waard vinden dat je het karakter hebt om nog verder te studeren dan dat je na het middelbaar stopt omdat je er genoeg van had ...

en zeker: zo'n jaar beginnen en dan stoppen .... staat zeker niet goed op je CV ...
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma jun 15, 2009 9:19 pm

dit zijn 2 jaartjes ..

de volgende 2jaartjes ... de volgende 40 jaar moet je het werk uitvoeren hoor....

ga je 40jaar in den aldi werken? goh ja, dat kan natuurlijk, maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik ze niet onbenut laten, want achteraf ga je daar serieus spijt van krijgen....

en tsja .. dat systeem van examens ... was ik blij dat ik net afgestuurd was toen ze dat invoerden .. vond toen al dat dat op niets trok ... geef mij maar een heel trimester niets doen en dnan in den blok serieus doorblokken :-)

oftewel moet je misschien eens je plannen bekijken met iemand?? gun jezelf ook enkele dagen rust he ... een goeie studie begint eigelijk al tijdens de les door aanwezig te zijn, nota's te nemen en de belangrijkste zaken proberen te onderscheiden van bijzaken ... (bij mj werd dat een grote kleurboek :-))

's avonds de hoofdstukken doornemen die je door de les gezien hebt, doet ook al heel veel . (dat is daarom niet studeren he... maar gewoon ze eens doornemen en zien of je het snapt of niet).
en rustig aan een samenvatting maken

en voor het examen kan je dan deze samenvatting studeren en zou je het ook al vrij goed moeten kennen.

en geloof me .. Ik heb ook serieus m'n best moeten doen om te studeren .... mijn blok begon om 8u 's morgens tot 18u 's avonds zonder veel pauzes... ( 's avonds nam ik dan wel m'n pauze) .. tijdens de examens zelf meestal ook omdat ik tijdens den blok al goe geblokt had ...
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma jun 15, 2009 9:25 pm

en oh ja .. het is het beste om telkens op dezelfde plaats te studeren ....

dat zou helpen, zeker als je een beetje een fotografisch geheugen hebt .. en 'k moet zeggen: bij mij was dat echt zo .. ik kon enkel leren op mijn kamerke (2x3meter, met een bureauke van 1m breed) ... ergens anders was ik veel te snel afgeleid. en daar hing echt een 'studeersfeer' ....
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma jun 15, 2009 9:26 pm

en slapen is één van de beste manieren voor het verwerken van de leerstof!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 9:49 pm

bedankt allemaal voor de tips enzo.

het probleem van telkens op dezelfde kamer studeren: ik woon op 3plaatsen. mama, papa en vriend. en aangezien ik 9weken op 1schooljaar examens heb kan ik niet op 1 plaats blijven tijdens de examens.

met dat leren in de les. ik ga elke les, neem notities, en ik vat na elke les alles samen. maar dat wilt zeggen dat ik de eerste 3weken van de lessen dus aan het samenvatten ben, want de laatste 3weken moet ik leren, dus dat moet tijdens die eerste 3weken van de periode al samengevat zijn.
+ het probleem dat wij amper blok hebben. wij hebben normaal gezien 4dagen, maar als er lessen wegvallen door ziekte of wat dan ook worden die dan ingehaald. dus soms hebben wij maar 3dagen voor 6vakken.

en dan nog het feit dat mensen denken dat we dan minder grote leerstof hebben is ook niet juist. bij mijn laatste reeks van 6examens zaten 4vakken bij dat ik al van in september heb. dus dat is nog 2x zoveel als dat andere studenten hebben met het gewone traject.

nuja:-), ik ben hier niet om te zagen he! helemaal niet. maar ik kan nu ook al met psychiatrische patienten werken en met jongeren. dus ik kan al de job doen die ik wil, enkel ga ik minder verliezen dan dat ik zou verder studeren!

@ludwig: bedankt voor de tip! maar ik had me dus ergens ingeschreven voor vakantiejob in een bedrijf. en een kennis van me ging me voorstellen om dus daar te mogen werken, maar pas eind juni zou ik daarvan iets weten! dus als dat niets wordt kan ik nog beginnen zoeken want ik moet, wegens herexamens, in juli vakantiewerk doen. dat is binnen 2weken. dus heb me dernet ingeschreven bij adecco & randstad. en op de site van planckendael had ik al eens gekeken maar ze hebben vooral liefst mensen met een diploma dierenzorg en 2talige. en ik ben echt SLECHT in frans! dusja. dat werd ook al in maart beslist. dus ben er te laat voor! en de dierenwinkels hier in de buurt zoeken niemand!

nuja, ik zoek maar rond! ik dacht alleen: het zit hier vol mensen dat geregeld in dierenwinkels en dergelijke komt: misschien heeft iemand toevallig ergens een vacature zien hangen :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jun 15, 2009 9:56 pm

Vóór ik hier straks (na de fretselbakken) mijnen uitleg "placeer", moet ik u er wel even op wijzen Mieke, dat ge seffes Davy achter uw vodden krijgt, hé!!! :) Er bestaat een "edit"-mogelijkheid, wist ge dat?!! :P :P :P

(Vreselijk, hé Davy, 4 postjes na mekaar, hoe is 't toch mogelijk!!!!! :@ :@ ) :D
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » ma jun 15, 2009 9:59 pm

Hey je bent echt wel meer met dat blaadje papier, geloof me
Ik heb nu mijn A2 menswetenschappen (middelbaar ASO) en daar ben ik echt ni veel mee, zeker niet in deze tijden van crisis.
Ik heb daarna een jaar unief (gebuisd) en een jaar hoge school (half gebuisd) geprobeert en ben toen gaan werken. Ik was echt schoolmoe!!
Ik heb toen geluk gehad dat ik redelijk snel werk heb gevonden waar ik nu nog zit. Tis een tijdelijk job, maximaal tot eind maart 2010 en wat ik daarna ga kunnen vinden... Ik zie het niet positief in eerlijk gezegd.
Daarom volg ik nu na mijn voltijdse job, nog een graduaatsopleiding meertalig secretariaat (3 avonden per week van 18u tot 22u). Dan heb ik na 3 jaar toch mijn graduaatsdiploma he :) Maar tis niet alleen daarom dat ik terug ben gaan studeren. Ik begon me een beetje 'afgestompt' te vinden na een jaar achter de pc zitten en het werd hoog tijd dat ik terug wat nieuwe , bruikbare, interessante dingen ging leren.
Dagschool was niets voor mij, maar op de avondschool zit ik goed :) ok het neemt veel tijd in beslag (dus je hobbies uitvoeren wordt dan ook moeilijk) en het is zwaar (heel lange dagen) maar misschien is dit voor jou ook een optie. Ik zou er in ieder geval een wat van opzoeken en niet zo maar je hele schoolcarrière opgeven. Tis niet makkelijk om tegenwoordig een goede job te vinden :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 9:59 pm

dan kan ik misschien best nog eens op jou reageren hé margit! anders krijg jij onder je voeten voor 2 posts na elkaar :) .Bon, mevrouw de jeugdcriminologe gaat voor haar laatste examen toch nog maar eens moeite doen om dan later tot een beslissing over te gaan!

ik dank jullie(en vooral mieke dan met d 4hulp-posts)! :)

als iemand nog iets tegenkomt: het is nog altijd welkom!

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma jun 15, 2009 10:11 pm

Margit, ik heb nog neit zoveel posts als jij :-)
bij mij wordt dat nog een beetje door de vingers gezien :-) ehehhehee
('k had het er eigelijk opzettelijk voor gedaan :-)


[Gewijzigd door skiwi op 2009-06-15 22:13:17]
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 10:18 pm

Alika: dat is wel interessant wat je daar zegt! ik zal het zeker eens opzoeken.
heb jij de vakken dat je erdoor was, dan vrijstelling voor gekregen op avondonderwijs of wordt dat niet met elkaar bekeken? want ben er op 8 vd 9 vakken door tot nu toe. van de laatste heb ik natuurlijk nog geen uitslag!

dat zou wel goed zijn. Dan kan ik eventueel halftijds gaan werken al, en dan avondschool.
geld verdienen is namelijk hier ook geen grote factor! mn ouders zijn pas gescheiden en dat over en tweer verhuizen. dat is echt NIETS voor mij! kheb nergens meer een plaats waar ik me echt thuis voel en begin er echt lastig door te lopen! ik wil dus zo rap mogelijk een plaatsje van mezelf. maar als ik nog 2jaar moet studeren, dan nog werken en sparen, dat wilt zeggen dat het ng 3jaar altijd verhuizen is en dat hou ik niet vol!

maar misschien met dat halftijdswerken kan ik sparen en na mijn school direct weg! dat zie ik nog wel zitten eigenlijk!

bedankt alika!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » di jun 16, 2009 12:04 am

Hey
je kan inderdaad vrijstellingen aanvragen, op mijn school toch :) Dan kan je waarschijnlijk ook je studie in minder tijd afronden (door vakken te verschuiven enz)
Ik hoop wel dat je je richting vindt in avondschool want het aanbod is beperkter dan in dagschool.
Hou ons in ieder geval op de hoogte :)
Grtz
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Betje
Berichten: 186
Lid geworden op: di jul 22, 2008 11:58 am
Locatie: Lichtervelde

Berichtdoor Betje » di jun 16, 2009 8:45 am

Ik herken mij in het vooropgestelde probleem "heel veel werken voor school" en "geen tijd meer om vrije tijd te doen".

In m'n eerste jaar hogere school, zo in 't eerste semester, behield ik al mijn hobbies en deed ik tijdens het semester thuis zo goed als niks. Ik was er wel altijd in de lessen, goeie nota's,... Dan heb je die eerste examenperiode in januari. 'k Was voor zowat de helft van de vakken gebuisd (van lichte tot zware buizen, alles zat erin ;)). De mogelijkheid bestond dat ik die buizen kon ophalen (maar geef toe, een 5 op 20, hoe kan zoiets opgehaald worden zonder wonder?).
Het tweede semester in het eerste jaar ging er dan ook anders aan toe: de hobbies werden behouden, maar ik probeerde thuis er meer voor te werken. Het tweede semester werd dus vrij zwaar. Maar ik heb alles opgehaald - gevolg: geen herexamens, een zalige zomervakantie.

Bij aanvang van het tweede jaar, schreef ik me uit voor de hobbies die ik nog had in het eerste jaar. Piano, tv, computer, een boek lezen, alles heb ik redelijk gereduceerd of helemaal van de agenda geschrapt. Ik dacht dat ik op die manier rustiger avonden thuis zou hebben. Eén hobby moest alle andere zowat compenseren: anderhalf uur de zondagavond gaan dansen. De zaterdagavond (om de twee weken ook de vrijdagavond) werd gespendeerd aan vriendlief. Dus overdag in het weekend: werken voor 't school.
Maar doordat ik meer tijd maakte, streefde ik er ook naar om nóg meer lessen zo goed als mogelijk bij te houden. Omdat ik tijdens de schooldagen dus redelijk hard werkte, had ik wel hele mooie vakanties. Tijdens de blok in januari had ik het ook minder moeilijk. De punten in januari waarin ook stukken beter dan het jaar ervoor (geen buizen deze keer).
In het tweede semester hetzelfde scenario. Hard werken tijdens de schooldagen, maar bv. in de krokusvakantie wel op reis terwijl andere klasgenoten het al de hoogste tijd vonden om eens die cursussen open te slaan.

Ik spreek hier over het systeem van twee examenperiodes in een schooljaar, maar bij Etheltryth gaat het over een ander systeem. Bij gelijk welk systeem moet je het tactisch proberen aan te pakken, een planning opstellen, weten wat je wil bereiken.

En ik heb ook al momenten gehad tijdens het schooljaar "waarom doe ik dit?", "is het al die moeite wel waard?", "'k wou dat ik al gaan werken was , eigen centen verdienen, zelfstandig wonen met m'n vriend".
Maar als jobstudent heb ik ook al jobs gedaan die je kan bekomen als je niet voor hogere studies ging: kassière in een winkel, beenhouwerijmedewerkster in diezelfde winkel, ook het arbeidsleven in Daïkin heb ik even kunnen uittesten. En als dat allemaal maar voor "even" is, dan vond 'k zo'n jobke wel leuk: je legt je uren af en als je 's avonds thuiskomst moet je je er niks meer van aan trekken (in tegenstelling tot het studeren...). Maar ik was even blij als 'k na 3, 4 of 5 weken m'n badge mocht gaan afgeven... Dit zijn dingen die ik niet voor m'n hele leven zou kunnen doen...

Ik studeer nu voor iets en het dwong mij ertoe om mijn hobbies op te geven, maar ik denk wel voor iets te studeren wat ik wél voor de rest van m'n leven wil doen. Overigens zal ik een hoger diploma hebben dan m'n ASO-papierke en dat kan mij in de toekomst wellicht helpen.

In september begin ik aan mijn laatste jaar. Een jaar met veel stage... + eindwerk enzo... En ik vrees dat ik nog meer zal moeten snoeien in m'n vrije tijd, maar het is maar voor 1 jaar... Op de tanden bijten... 't Is me tenslotte nu ook al een jaar gelukt :)

Dus als ik je als slotzin nog een goede raad mag geven: ga zeker niet over één nacht ijs - en dat doe je blijkbaar ook niet :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jun 17, 2009 2:31 pm

De pro's van verder studeren moet ik al niet meer opnoemen, die staan hier al uitgebreid, maar ik wil wel even zeggen Mieke, dat het niets met het aantal postjes te maken heeft hoor, of je die "edit" moet gebruiken of niet. Het meisje dat daarvoor die opmerking kreeg had hoop en al 10 postjes toen, dus ... opgepast!!! :P :P

Hadden we vroeger niet zelfs een topic waarin je postjes kon "verzamelen" om toch maar "blokjes" bij te krijgen??? :D :D

Maar om toch even terug op jouw probleem over te schakelen Audrey, mijn oudste zoon had buik en oren vol van studeren nadat hij al 3 jaar langer dan normaal over zijn middelbaar gedaan had, gewoon door luiheid, hoor, want hij kon het goed genoeg. Na dat middelbaar wou hij dus werken gaan, vond werk in een fabriek en ja, je raadt het al zeker? Nu vindt hij het doodjammer dat hij niet verder gestudeerd heeft. De stap terugzetten om alsnog te gaan studeren is veel moeilijker als je van je "vrijheid" geproefd hebt, geld verdiende elke maand en 's avonds vrij bent geweest. Het vergt heel wat moed om dan dat allemaal weer aan de kant te zetten en gewoon weer achter je boeken te kruipen en toe te moeten komen met het hoogst noodzakelijke, zowel aan tijd als geld.

Bijt door meisje, je gaat jezelf enorm dankbaar zijn over 2 jaar als je dat "papiertje" in je handen hebt en een job naar je zin kan gaan zoeken, ipv achter de kassa in de Aldi maar steeds knopjes te moeten indrukken. Die job is allerminst minderwaardig, dat bedoel ik ook helemaal niet, maar het is niet dat wat je echt wil voor je verdere leven, denk daaraan op die moeilijke momenten.

Succes in ieder geval, dit jaar zit er alweer bijna op!!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten