fret bijt

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
jack63

Berichtdoor jack63 » za jul 10, 2004 9:43 am

hoi mijn vrouwtjes fret wat zo bijt als een buldog
het leek goed te gaan maar nu merk ik weer aan haar dat ze een nieuwe truk heeft uitgevonden ze wacht nu gewoon met bijten en haald dan opeens uit gelukkig ben ik nog het snels van de twee met haar jonge gaat alles goed ze groeien als kool en ik neem ze ook iedere dag in mijn handen moeder moet ik dan wel even uit haar kooi nemen en haar ergens anders even in stoppen ik hoop dat ik het haal voor de vakantie dat ze dan niet meer zo wil bijten wand de verzorger van mijn fretjes heeft al gezegt dat hij haar niet meer wil verzorgen wel onze andere fretjes :( ik weet me nu dus ook geen raad meer
wie kan me raad geven ik heb al op de site nagelezen over hoe en wat met een bijt fret
groetjes jack 63

veerle

Berichtdoor veerle » za jul 10, 2004 10:03 am

als ik jou was, zou ik gewoon ff wachten met de opvoeding tot haar pupjes de deur uit zijn!
maar dat ze al niet meer meteen in je vingers hangt is toch al een goed teken vind ik hoor, bij veel fretjes gaat het bijten afleren niet op 1-2-3 en ik denk dat dit al wel een hele stap vooruit is voor haar :)
groetjes, veerle

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jul 10, 2004 1:56 pm

Je moet het niet willen forceren, dat werkt niet.
Misschien kun je beter een andere oppas zoeken of anders niet op vakantie gaan? ;)

jack63

Berichtdoor jack63 » zo jul 11, 2004 10:28 am

:) hoi helga
nee ik doe ook wel rustig aan met haar iedere dag een een 15 minutjes
en een andere oppas vor de fretjes en de andere dieren we hebben zo veel die vind ik niet zo maar weer en deze verzorger die doet het zeer goed met de dieren wat we hebben en niet op vakantie gaan :? ja dat zit er dus mooi niet in dat we niet gaan wand we hebben ook hier 4 kids in de leeftijd van 10 , 8, 7, en 2 jaar dus ik denk dat zij dat niet leuk vinden als we niet op vakantie gaan en wat het opvoeden van de bijt fret betreft om het te doen als de pups weg zijn ik denk dat ik dat niet red wand we gaan over ongeveer 3weekjes al weg en als ze dan nog zo bijt moet ik er helaas afstand van doen dan zijn haar pups ongeveer 7 weekjes oud ik weet ook wel dat ze normaal tm 8 weekjes bij de moeder moeten blijfen maar het kan dan helaas niet anders ik ben nu dan ook al op zoek naar een ander huis voor haar iemand die haar dan dat wle verder wil afleren maar ik hou jullie dan wel op d ehoogte
groetjes jack 63

veerle

Berichtdoor veerle » zo jul 11, 2004 12:44 pm

hoi Jack, heb je m'n mail gehad?
is dat geen optie?
groetjes, veerle

jack63

Berichtdoor jack63 » zo jul 11, 2004 5:50 pm

:) hoi veerle
nee ik heb je email niet gekregen maar ik geef je even een ander email door kan je me beter daar een email op sturen oke
groetjes jack 63

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jul 11, 2004 11:29 pm

Dus de fret moet weg omdat jij op vakantie gaat en het niet snel genoeg gaat. Daardoor moeten de pups ook met 7 weken weg?
Sorry hoor, maar ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen.

Ik snap heus wel dat niet iedereen zo gek als ik is om door de fretten niet op vakantie te kunnen maar je kunt toch wel wat anders regelen?

Dat is toch de reden waarom in deze tijd de opvangen en asiels overvol komen te zitten? Wat doe je als je geen tehuis voor je jonge fretjes kunt vinden?

jack63

Berichtdoor jack63 » ma jul 12, 2004 9:19 am

hoi pleuntje
ten eerste ja er zijn nu eenmaal mensen die niet op vakantie gaan om dat ze huis dieren hebben ( wij hebben ook een boel huis dieren en echt veel )
en daar de voorkeur na uit gaat om dan maar niet te gaan
nou zoals al gezegt wij hebben 4 kids en ik doe hun dat gewoon niet aan om niet op vakantie te moeten gaan en als we niet op vakantie gingen dan zou ik de bijt fret toch weg doen dus , je vraagt wat ik doe als ik geen te huis voor de
jonge fretjes kan vinden .wat denk je nu zelfs dat ik zo een of andere brut ben
die ze dan ergens dump om dat hij op vakantie wil ?
en alsj e die andere berichten goed gelezen had dan zou je ook kunnen denken dat ik al wat aan het regelen ben voor haar en de pups en voor dat we op vakantie gaan dan zijn de pups al ongeveer 7 weekjes en een paar daagjes
en ik vind dat je mij niet zo moet aanvallen over wat ik hier schrijf wand je weet imers niet als er een bericht staat of er al wat geregelt is voor de fret en haar pups vraag daar dan eerst eens na oke
ik val jou ook niet aan dat je thuis blijf voor je fretjes moet iedere mens zelfs weten
groetjes jack 63

jack63

Berichtdoor jack63 » ma jul 12, 2004 10:40 am

:) ik wilde nog even iets kwijd
er zijn ook mensen die je een email sturen omdat ze samen willen zoeken naar een oplosing en niet gelijk in de aanval gaan
groetjes jack 63

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jul 12, 2004 12:25 pm

Ik zei ook dat ik er begrip voor op kan brengen dat je wel op vakantie gaat.
Je kunt nu eenmaal niet alles laten voor je fretten.

Maar je laat het doorschemeren dat de fret wegmoet omdat de oppas niet op deze fret wil passen. En ik suggereer heus niet dat jij je pups dumpt als je dat soms denkt. Ik vraag alleen wat je dan met de pups gaat doen? Ik weet dat er vorig jaar een overschot aan frettenpups was, of dat dit jaar is dat weet ik niet. Maar dan lijkt het me niet zo makkelijk om je pups kwijt te raken.

Je hebt er ook nooit bij gezet dat je deze fret toch wegdoet ongeacht vakantieoppas ja of nee.
Ik persoonlijk vind gewoon dat je het niet de tijd geeft. Dat beestje krijgt in korte tijd heel veel veranderingen.

Ikzelf heb ook 2 fretten, Steffie en Elvi, dat probleemgevallen zijn. Ze bijten na bijna een jaar nog steeds. Dit ook omdat zij als vondeling bij mij gekomen zijn en heel wat meegemaakt hebben, aan hun gedrag te zien. Ze zijn gewoon nog steeds bang en daardoor bijten ze. Ik vind het gewoon erg als jou fretje weer ergens opnieuw moet beginnen.
Misschien kom ik heel aanvallend over, maar ik wil altijd alleen maar het beste voor de fretten.

En ik kan je wel mailen om samen tot een oplossing te komen, maar ik heb geen oplossing voor jou. IK kan je geen alternatief bieden. Ik geef alleen mijn mening dat ik het heel anders zou doen. Misschien wel onmogelijk, kan best. Maar dan had je naar mijn mening toch beter na moeten denken voordat je deze fret een tehuis bood.
Maar ik besef ook wel dat een geschreven tekst heel anders overkomt dan als wij samen zouden praten. Vaak worden er dingen anders opgevat. Maar zoals het op mij overkomt is het toch wel heel makkelijk om deze fret weer weg te doen.

jack63

Berichtdoor jack63 » ma jul 12, 2004 1:14 pm

:) tuurlijk komt alles anders over op een mail dan dat je gezelig met mekaar achter de koffie zit en dan over deze fret praat
en wat betreft het weg doen de verzorger kan er dus niet mee overweg en als we dan weg gaan wil hij hem dus niet verzorgen daarom zoek ik ook na een oplossing om haar bv ergens te zetten waar ze dus verzorgt word door iemand die er verstand van heeft van een bijten de fret en het zit ook zo dat ik er geen tijd voor heb om haar steeds op te nemen daar als ik thuis ben ook nog eens vier kids heb die aandacht vragen ik doe nu wel ongeveer 15 minutjes met haar per dag maar loslopen kan ze dus hier niet meer en het is zeker niet makelijk om deze bijt fret weer weg te doen daar ik toch niet zo snel wat weg doe ook al komt dat zo over maar het gaat nu eenmaal niet zo hoe ik het verwacht had en daar bij dat z eniet meer uit haar kooi kan vind ik ook niet echt leuk voor haar maar zo als gezegt we komen er wle uit
en even goede vrienden ;)
groetjes jack 63

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jul 12, 2004 4:38 pm

Kijk zo klinkt het toch heel anders dan in eerste instantie. Je doet haar dus weg omdat ze niet los kan lopen en je wel weet dat dit geen fretwaardig leventje is.
Dat is natuurlijk heel zielig.
Hopelijk vind je een baasje die er wel de tijd en de durf voor heeft.
Jammer genoeg heb ik al 6 fretten anders had ik haar wel een kansje willen geven.

*jack63

Berichtdoor *jack63 » ma jul 12, 2004 7:49 pm

:) hoi
oke dan hebben we ik het deze keer toch goed uitgelegt
er was ook nog iemand hier aan de deur geweest of ik zijn fretjes van 1 jaar en 4 jaar wilde hebben een wite albino man en een wildkleur vrouwtje ik vroeg dus waarom hij ze weg wilde doen je raad het nooits
hij had twee jonge fretjes van 8 weekjes gehaald
en waar hij woond mag hij maar twee fretjes houden ik heb hem dus duidelijk even gezegt waar het op stond
hij had die twee fretjes ook niet hoefen te haalen kijk daar ben ik het nu helemaal niet mee eens het een weg voor het ander
ik wil even horen wat jullie er van vinden
groetjes jack 63

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jul 12, 2004 8:44 pm

Ja, zo zie ik het ook. Jonkies zijn leuker dus doe maar weg die oude hap. Mensen denken hier zo makkelijk over en ik kan me hier dus heel kwaad over maken.

Zo zie je maar, veel mensen denken heel lichtzinnig over de aanschaf van een huisdier. Dus neem me niet kwalijk dat ik dat ook van jou dacht. Ze bestaan wel degelijk die mensen.

*jack63

Berichtdoor *jack63 » di jul 13, 2004 8:21 am

hoi
ja hij dacht dat ik ze wle zou willen hebben maar ik heb het juist niet gedaan om dat ze plaats moesten maken voor die twee pups
nu zou ik kijken voor een opvang plaats waar of wie ze wil hebben
morgen zou hij ze naar de dierenzaak brengen als hij niets gehoord heeft
wij hebben hier veel dieren maar bij ieder dier wat we hebben hebben we goed nagedacht voor dat we het in huis namen voor en de nadelen er van
bv ;) vakantie is toch altijd weer een gedoe met een verzorger
maar ik oordeel niet zo over iemand als hij wat doet maar dat snapte ik even ook niet
groetjes jack63

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » za jul 31, 2004 6:23 am

hallo,

In eertse instantie begrijp ik de situatie wel en hopelijk komt alles nog in orde met jullie fretjes
en in hoop van zegen dat ze ergens terecht kunnen, nu ga ik straks op vakantie en lisa en caro zijn op hoteldienst
ik heb gelezen dat die van jouw bijten ale één van hen, awel bij die vrouw waar mijn fretten zitte zat ook een bijterke en die kon zij zonder moeite verzorgen da s teken van kennis
of ni?? :)
In iedergeval er zijn mensen die met bijters over weg kunnen ;)
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

nessa

Berichtdoor nessa » do aug 05, 2004 8:12 pm

zeg als je fret bij je ligt en zacht begint te knabbelen .

wat betekend da
ik vind da relaxerend

greets nessa

igor flash en diesel

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do aug 12, 2004 5:06 pm

hoi
ik heb een vraagje , beet dat vrouwtje al voor haar pups???
anders is het waarschijnlijk door de komst van haar kroost he
en dat gaat normaal wel weer over, je kunt ze ook laten castreren als haar pups de deur uit zijn ,dat wil ook nog eens helpen
als je heen verzorger hebt kun je de volledige familie ook bij mij brengen !
heb ervaring met pups en bijtende buldogs :)
gr dai

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do aug 12, 2004 6:46 pm

Deze persoon komt niet meer hier en de vakantie is ook bezig of voorbij.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do aug 12, 2004 8:14 pm

ok das ook opgelost dan :)
dai

kefke

gratis fret

Berichtdoor kefke » wo aug 24, 2011 9:16 pm

hey ik heb een fret dat weg zou moeten wie heeft er nog plaats voor mijn fret hij moet weg omdat er een kindje op omst is wie kan me helpen aub

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: fret bijt

Berichtdoor daikiri » vr aug 26, 2011 9:31 am

effe een vraagje hoor... waarom u fret wegdoen als er een kind op komst is???
je kan gerust de twee combineren hoor!!
ik heb ook een zoon van 2 en hij stapel zot op zijn fretten
ik zou ze daar nooit voor weg doen
groeten dai
ps hoe oud is u fretje?
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten