DIERENHAPPENING 2009 - Eindronde!!

Dit forum staat open voor al wat met onze activiteiten te maken heeft. Zowel de eigen initiatieven alsook onze externe deelnames aan andere evenementen. Hier kan je zowel met een evaluatie terecht, als met vragen over de komende events. Ook zal er op dit forum regelmatig de vraag naar medewerkers gesteld worden.
Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za nov 14, 2009 6:35 pm

Mij ook Olivia, ik schuif mee aan! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » za nov 14, 2009 7:21 pm

Origineel gepost door Ollike

Ik gebruik gene plakrol maar een speciale borstel om haren te verwijderen. Zo een zachte maar als ge daar in de omgekeerde richting mee wrijfret, neemt die alle haren mee. :)
Zulke rode ofwa?
Ken da ook

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo nov 15, 2009 2:29 am

steven, mijn "hmmm %) " sloeg op uw volgens mij dubbelzinnige opmerking naar olivia toe :P

kbedoelde da'k zelf ook achter een paar borstels ga gaan (de niet-milieuvriendelijke, want milieu pfff, ben daar niet zo voor :P )

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo nov 15, 2009 9:18 am

Origineel gepost door nielsvl

steven, mijn "hmmm %) " sloeg op uw volgens mij dubbelzinnige opmerking naar olivia toe :P

kbedoelde da'k zelf ook achter een paar borstels ga gaan (de niet-milieuvriendelijke, want milieu pfff, ben daar niet zo voor :P )
Tssssss :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » zo nov 15, 2009 1:37 pm

ok ok ik doe jullie t shirts. MAAR op voorwaarde dat ik ook jullie fretten mee mag nemen!!! :D
bwa, zo nen borstel is wel handig, beter nog dan die plakborstels want ge moet nix wegsmijten, gwn haartjes eraf wrijven. Plakborstel blijft ook wel handig :)

@ Steven: Merci voort aanbod maar ik hou het enkel bij kleren hahahaha! :P

[Gewijzigd door Ollike op 2009-11-15 13:38:34]

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo nov 15, 2009 1:48 pm

Origineel gepost door Ollike

@ Steven: Merci voort aanbod maar ik hou het enkel bij kleren hahahaha! :P

[Gewijzigd door Ollike op 2009-11-15 13:38:34]
Ma alléé Steven biedt u een unieke kans aan :P ma ik zou da wel met diene plakrol doen hoor dan :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » zo nov 15, 2009 9:02 pm

Heb thuis al een plakborstel liggen, nu alleen nog niet vergeten mee te nemen he ;)

Hoe laat moeten we donderdag aanwezig zijn voor de opbouw? Ik kom die dag vanaf 's ochtends helpen tot een uur of 3. en mochten jullie 's avonds nog niet klaar zijn, dan kom ik wel terug om nog even te helpen.

Voor het eten 's middags kan ik da nu echt nog niet zeggen. De vrijdag eet ik daar een volledige maaltijd en de andere dagen gaat het een beetje van mijn goesting afhangen denk ik.
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma nov 16, 2009 12:49 am

ai virginie, steven doen met ne plakborstel? zat zal schuren! :P

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma nov 16, 2009 12:52 am

Origineel gepost door nielsvl

ai virginie, steven doen met ne plakborstel? zat zal schuren! :P
schuren of trekken tis mor te zien hoe goed dienen plakrol is he :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma nov 16, 2009 12:59 am

Ach, ie zal't wel graag hebben :P

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma nov 16, 2009 1:34 am

'k zal het nog eens zeggen, in een apart postje zonder onzin...

Gelieve GEEN fretjes mee te nemen die niet in orde zijn met hun vaccinatie, geen boekje meehebben, ziek zijn, enzv enzv, want ze worden NIET toegelaten in de speeltuin, en die beesten een ganse dag in de carrier laten zitten is ook niet tof voor hen, en aangezien er "gewerkt" moet worden zal er geen tijd zijn om er eventjes mee te gaan wandelen...

FRETTEN ZIJN IN ORDE WANNEER:

je fretjes moeten de booster volgend op hun eerste inenting gehad hebben, MAXIMUM 1 jaar geleden (dat wil zeggen NA 27 november 2008)

OF

hun jaarlijkse inenting gehad hebben MAXIMUM 1 jaar geleden (dat wil zeggen NA 27 november 2008).

Ze zijn uiteraard in het begin gestart met vaccinatie+booster, anders moest je volledig opnieuw begonnen zijn met inenten, en kom je in de volledig onderste optie terecht)

OF

een eerste inenting gehad hebben MINIMUM 2, MAXIMUM 5 WEKEN VOOR 27 november 2009 (en vergeet in dit geval 3 tot 5 weken na de inenting niet terug te gaan om een booster!!!)

OF (en in dit geval ben je slecht bezig)

een eerste inenting gehad hebben, MAXIMUM 3 MAAND GELEDEN (dus NA 27 augustus 2009)

binnen deze 3 maand is je fret nog beschermd, maar daarna NIET MEER. Je moet dus zo snel mogelijk terug naar de dierenarts om terug een eerste vaccinatie en booster te zetten (Ja hoor, je moet volledig opnieuw beginnen)...



Vergeet niet dat dit niet zomaar is; de kans zit er altijd in dat een fretje drager is van hondenziekte, zeker met zo'n grote hoop samen. Alle andere fretjes in de speeltuin zijn correct ingeent, zij hebben dus niets te vrezen, het is enkel om te voorkomen dat jouw fret na een paar dagen dood(ziek) is dat deze regels er zijn...

Alle info over vaccinaties was ook al op http://www.defrettenark.be/cgi-bin/foru ... hread=7997 te vinden maar voor alle zekerheid (en om daar toch niemand teleur te moeten stellen, want dat is écht niet leuk) plaats ik het hier nog maar eens voor het zekerste...

Als je twijfeld, vraag het gerust eens op voorhand, want er worden GEEN uitzonderingen gemaakt...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » ma nov 16, 2009 9:57 am

En voorgaande post van nielsvl ergens waarschijnlijk daar gisteren op de speelmiddag het toch nog geklaard werd op de +- 30 bezoekers met fretten dat er waren dat er 2 standé pédé naar huis moesten gestuurd worden en 3 fretten nog net in orde waren (maar geen booster dus volgende maand niet meer) en 1 dan toch met 1 in orde fret en 1 niet in orde fret is komen opdagen

De noodzaak lijkt dus groot tot eindeloze herhaling moeten over te gaan

In het geval van de 1 in orde en de andere niet zal ook volgende keer gewoon de toegang compleet geweigerd worden daar besloten is dat het voor het niet gevaccineerde dier niet voldoende veilig is zelfs met in de buurt te komen
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma nov 16, 2009 10:13 am

Dat is ook logisch hé want die dat gevaccineerd is kan dan drager zijn van de ziekte en zo het niet gevaccineerd fretje ziek maken. Wel erg dat er zoveel mensen zijn naar huis gestuurd! :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma nov 16, 2009 10:46 am

pff..

kga ook is langskomen in hasselt, mee die 2 die mee waren naar de frettenspeelmiddag.



[Gewijzigd door Buda op 2009-11-16 11:04:14]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » ma nov 16, 2009 11:10 am

Origineel gepost door Buda
kon je gisteren niks zeggen toendak er was, ipv het hier nu zo te zeggen??
We hebben er gisteren eerst over gepraat met meerderen nadat we zagen dat het eigenlijk geen zin heeft toch te gaan toelaten als de "niet in orde fret" constant oftewel in zijn carrier moet blijven want al de andere keren zagen we hem altijd recht naast de speeltuin (logisch want ie wil bij die anderen zitten) of gaat ie van schoot naar schoot voor/tijdens/na dat er andere fretten zijn geweest

Heeft het dan nog zin om die fret dan toe te laten maar niet in de speeltuin ?

We hebben gisteren zelfs mensen naar huis gestuurd waarvan hun fret niet correct , maar wel ingeent was ...

Nu voor gisteren was het te laat Buda , en we gingen geen namen noemen maarja , je haalt het zelf aan ...

We willen ook vermijden dat we mensen moeten wegsturen op de DH en volgende speelmiddagen maar uitleg na uitleg na uitleg op verschillende plaatsen blijkt toch nog steeds niet genoeg te zijn ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma nov 16, 2009 11:15 am

we?
want gisteren kwam iedereen wel af snoezig beestje enal en aaikes geven, maar toch niemand die iets zei.
nuja..
van schoot na schoot :D de enige schoten die hij zag, waren die van veronique en hare vent, 'waar'k samen mee toegekomen ben of die van alex, die mee mij in d'n auto zat.
verder eeft hans er is 'n aaike aan gegeven en margit heeft ook 'n aaike gegeven.

sayko gaat volgende week na de DA, kheb al 'n afspraak.
hij heeft ook inentingen gehad ervoor, maar kweet niet of ze correct waren,
ze hadden het boekje niet mee, en wisten niet waar het lag.
maar hebben wel het nr van hun DA gegeven.

aangezien er geen boekje is, ga ik hem toch nog is opnieuw laten inenten, zoals je zei tegen anderen, dat kan toch geen kwaad.

dusjah..
allen weer happy?..

[Gewijzigd door Buda op 2009-11-16 11:29:42]


[Gewijzigd door Buda op 2009-11-16 12:45:21]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma nov 16, 2009 12:02 pm

Pups


Fretjes mogen vanaf dat ze zes weken oud zijn, voor de eerste keer ingeënt worden, want vanaf 5 weken is een fretje capabel om antistoffen aan te maken. De tweede inenting (booster) wordt gegeven ten vroegste 3 en ten laatste 5 weken na de eerste inenting. Daarna is het voldoende om elk jaar een hernieuwende booster te geven.


Volwassen fretten


Wanneer er geen gegevens bekend zijn omtrent vorige inentingen, of wanneer de vorige inentingen niet gebeurden volgens de voorgaande info, dan wordt het fretje ingeënt en na 3 tot 5 weken wordt een booster gegeven. Daarna een jaarlijkse booster.

Dit staat geschreven op het volledige vaccinatieschema , is dit nog altijd zo ? Ik vraag dit maar omdat ik hier veel lees maar ( volgens mij ) niet alles .
Ik kom dit jaar wel niet naar Hasselt maar hoop dat iedereen een gezellige happening heeft .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » ma nov 16, 2009 1:00 pm

Origineel gepost door Buda

we ?
achteraf Buda , na het opruimen en tijdens het after speelmiddagetentje

het is wel een kantelpunt nu na een hele tijd van "veel te laks beleid" de laatste maanden/jaren beetje

het is vallen en opstaan
Origineel gepost door Buda

allen weer happy?..
maar offcourse zeg :)

ma zie dant als ge naar DH komt en voor erna dant alles in orde is , en ook bij de vriendin eh ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » ma nov 16, 2009 1:02 pm

Pups


Fretjes mogen vanaf dat ze zes weken oud zijn, voor de eerste keer ingeënt worden, want vanaf 5 weken is een fretje capabel om antistoffen aan te maken. De tweede inenting (booster) wordt gegeven ten vroegste 3 en ten laatste 5 weken na de eerste inenting. Daarna is het voldoende om elk jaar een hernieuwende booster te geven.


Volwassen fretten


Wanneer er geen gegevens bekend zijn omtrent vorige inentingen, of wanneer de vorige inentingen niet gebeurden volgens de voorgaande info, dan wordt het fretje ingeënt en na 3 tot 5 weken wordt een booster gegeven. Daarna een jaarlijkse booster.

Origineel gepost door asocialleke


Dit staat geschreven op het volledige vaccinatieschema , is dit nog altijd zo ? Ik vraag dit maar omdat ik hier veel lees maar ( volgens mij ) niet alles .
Ik kom dit jaar wel niet naar Hasselt maar hoop dat iedereen een gezellige happening heeft .
Heel goed herhaald Marc :)

Maar margit had ik in vet gedrukt in de openingspost hier dat ook al gezet

Maar herhaling kan zeker geen kwaad ze merken we :D



[Gewijzigd door a3ke op 2009-11-16 13:50:27]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma nov 16, 2009 1:23 pm

nja, ik sta ni in voor haar fretten he :P

op de DH ist nogal ver rijden, kweetnie ofk fretjes meepak, al da volk
alsk al ene meepak ist alleen buda, ken hem al beter,
alst hem beu is ga'k het zien, of alsm zenuwen krijgt van al da volk.
en dan nog mee dieje carrier door al da volk :o *duizelt*
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma nov 16, 2009 3:19 pm

hondenziekte kan in feite ook door kleding worden overgedragen buda, daarom dat we aanraden van de fret niet uit de carrier te halen, hem thuis te laten, weer naar huis te gaan. haal jij uw fret toch uit de carrier en geef je hem bij wijze van spreken aan jan en alleman, tjah.... een gewaarschuwd man/vrouw zou er twee moeten waard zijn, maar daar merk ik soms toch weinig van...

bij zo'n dingen wordt allemaal veel te laks omgesprongen, tot het opeens eens tot een infectie van uw dier komt, dan ist opeens helemaal anders piepen maarjah...


Terug naar “Activiteiten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten