Snugglesafe

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Snugglesafe

Berichtdoor SylSparkle » ma dec 10, 2012 3:11 pm

Hey iedereen !

Ik heb een vrij simpel vraagje, namelijk, waar kan ik (hier in België, liefst rond Aalst ergens als dat kan) een snugglesafe kopen?
Het zit echter zo, mijn Penta'tje wordt woensdag geopereerd, en aangezien ze al wat ouder is schoot het me opeens te binnen dat ze wel eens wat extra verwarming zou kunnen gebruiken, maar het is wel al te laat om online te bestellen... Vandaar dus de vraag :)
Of als iemand een goed alternatief weet, ben ik zeker ook tevreden ! :D

Alvast dikke merci !
groetjes :rol:
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snugglesafe

Berichtdoor jeanine » ma dec 10, 2012 7:35 pm

Ik neem hier altijd een verwarmd kersenpitje mee in een koelboxje zodat het warm genoeg blijft. Wel opletten dat het niet te warm is, zo dat je fretje geen brandwonden oploopt. Rond de carrier gaat een deken om ze tot in de auto te brengen.
Ook ligt er hier een varkenslamp (infrarood) ter beschikking voor zieke of pas geopereerde fretjes tot ze zelf goed genoeg in staat zijn om hun temperatuur op peil te houden. De lamp mag niet te dicht op de kooi hangen, te veel warmte hebben ze ook niet zo graag. In een goed verwarmde plaats ook al minder nodig. Een al wat actievere fret zal daar minder behoefte aan hebben dan eentje dat echt uitgeteld is ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snugglesafe

Berichtdoor Margiet » ma dec 10, 2012 10:16 pm

Sylvie, ik heb me te pletter gezocht naar een Snugglesafe in België, hopelijk heb je meer succes dan ik.

Tenslotte idd in Nederland besteld en ik vind het dus ook echt wel zijn geld waard. Het houdt uren warm, niet té warm en als ik het hier in het mandje legde waarin de mama's sliepen, hadden zelfs de pups die even verloren liepen het "rond-om-rond" warm! :D

Ondertussen dus ook een 2de aangeschaft en tegen dat het lente is :rol: :rol: :rol: , nr. 3 bestellen! Wie weet hoe koud de lente nog kan worden?? :p

Veel succes woensdag en laat iets weten, hé! We duimen alvast allemaal hier!! :domhoog: :domhoog: :domhoog: ........................................ :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snugglesafe

Berichtdoor Margiet » ma dec 10, 2012 10:17 pm

P.S. Moest je die van hier ff willen lenen, dat kan ook natuurlijk, hé, maar ik weet niet of je nog hier geraakt voor de operatie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snugglesafe

Berichtdoor jeanine » di dec 11, 2012 11:00 am

:idea:
In alle maten en gewichten
https://www.google.be/search?q=cold+hot ... 00&bih=748
Daar een hoesje over trekken of in een dik slaapzakje steken en dicht naaien ;)
:idea:
http://3flygirlz.blogspot.be/2011/09/ho ... g-pad.html met rijstvulling te maken. Geen kans op lekkende gel.
Bij blokker kocht ik ooit 2 sloefen die in de microgolf kunnen, houden de voeten of fretten lekker warm ook.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Snugglesafe

Berichtdoor SylSparkle » di dec 11, 2012 11:13 pm

Bedankt voor de antwoorden allemaal !

Ik heb hier nog een kersenpitkussentje liggen ja, maar daar wouden ze niet echt op liggen toen hier in huis de chauffage nog niet aanstond... maarja, misschien hadden ze het toen wel warm genoeg en dat Penta het nu wel zal willen... :rol:
en Margiet, ik vrees ervoor dat ik daar nog achter zal kunnen komen bij jou, is morgen een vrij drukke dag ook :) maar zeker een dikke merci voor het aanbod !! ben ook volop aan het verhuizen enzo, ik hoop eigelijk dat ze daar niet teveel last van heeft ochot... en anders is het uitstel tot zeker dit weekend :rol:
ga me sowieso ook nog een snugglesafe bestellen, had al getwijfeld toen ik mijn carrier besteld had, maar het is toch wel handig hé... :)
ik laat zeker nog weten hoe de operatie gegaan is, fingers crossed en hopen op het beste he ! mijn arm muizeke :(

groetjes xxx
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Snugglesafe

Berichtdoor SylSparkle » za dec 15, 2012 5:00 pm

beetje laat, had het op facebook wel al gezet, maar voor degenen die hier geïnteresseerd zijn, de operatie is goed verlopen ^^
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snugglesafe

Berichtdoor jeanine » za dec 15, 2012 5:02 pm

Fijn dat je oude dametje het vlot doorstaan heeft :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Heeft het kersenpitje nut gehad?
Afbeelding

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Snugglesafe

Berichtdoor SylSparkle » wo jan 23, 2013 10:56 pm

beetje late reactie, alweer... :oops:
moet het hier een beetje beter opvolgen best :rol:
het kersenpitkussentje heeft zeker geholpen, ze heeft zich er meteen opgelegd, bolletje gemaakt en geslapen ^^
khad het kersenpitkussentje op een mandje gelegd, met daarover een slaapzak. Haar dan in de slaapzak gestoken, en was meteen vertrokken :D
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten