Mijnen hitsige ram

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
SkyRox
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 25, 2012 12:30 pm

Mijnen hitsige ram

Berichtdoor SkyRox » do mar 07, 2013 9:46 pm

Koekoek!

Ik heb 2 fretjes, een moertje van 2 jaar en een rammeke van een goei paar maanden oud,
ze hebben allebei een prikpil gekregen,
met mijn moertje is dat geen probleem,
maar zelfs na een paar weken na het zetten van die prikpil kan ik ze nog altijd niet samen zetten,
mijne ram blijft "pogingen" doen..
het is jammer dat ze niet meer zo kunnen samen spelen zoals vroeger, zonder dat hij haar alle hoeken van de kamer
wil laten zien..
zal het gedrag van mijn ram nog veranderen?

Groetjes!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor Margiet » do mar 07, 2013 10:07 pm

Met "prikpil" bedoel je "Implantaat", niet??

Normaal gezien zou die Kleine van jou wel stilaan een beetje rustiger mogen worden, ja!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor Taiga » vr mar 08, 2013 8:49 am

Ik hoop dat je ram inderdaad geen prikpil heeft gekregen :3 (ook je moertje liefst niet...)

Indien ze een implantaat gekregen hebben zou het 'proberen' toch moeten plaatsmaken voor een rustiger karakter en speels gedrag. Onze moertje dat net een implantaat gekregen heeft, kalmeert toch ook niet meteen blijkbaar, haha~ Zij heeft zelfs nog een "koffieboontje" op dit moment.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor Fretlife » vr mar 08, 2013 9:17 am

Ik ken gevallen waarbij zelfs 2 implantaten niet helpen bij rammen :P

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor jeanine » vr mar 08, 2013 3:55 pm

Fretlife, normale rammen of bijniertumoren?
Ben je zeker dat het om dekkingsgedrag gaat? Zijn dit je eerste fretjes?
Een spelende fret kan ook een vergelijkbaar gedrag vertonen. De andere fret in het nekvel nemen en er mee sleuren. Meestal lossen ze dan elkaar vrij snel en gaan opnieuw in de aanval of verdediging.
Je ziet dan ook geen schaaf of bijtwondjes en de fretten zoeken elkaar op. Ook het speelse mokken heeft dan een andere toon en ritme. Vaak kan je ze ook zien kwispelen als ze opgewonden spelen.
Bij een dekking zie je de ram echt wel pogingen doen om te penetreren. Je rammetje zijn balletjes zijn goed zichtbaar als hij bronstig loopt en de geur is op zijn minst penetrant te noemen.
De prikpil ,als het al dit was, zou ik zeker niet herhalen en voor een definitieve oplossing gaan. Je moertje kan slechts 1 prikpil verdragen per jaar en de kans is groot dat ze opnieuw loops zal worden nog dit paarseizoen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor Margiet » vr mar 08, 2013 4:24 pm

De ram, Kleine dus, heeft alleszins een implantaat en geen prikpil :p

Hij is met mij mee naar Ine geweest en ik hem hem zelf vastgehouden toen Ine "prikte" ... :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor senpuppy » vr mar 08, 2013 7:54 pm

De ram, Kleine dus, heeft alleszins een implantaat en geen prikpil :p

Hij is met mij mee naar Ine geweest en ik hem hem zelf vastgehouden toen Ine "prikte" ... :rol:
Tenzij Ine verkeerd prikte? Hoe voel je je Margiet? :rol: :rol: :rol:

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor Fretlife » vr mar 08, 2013 8:47 pm

Volgens mij was dat een "normale" ram.

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor jonalies » za mar 09, 2013 1:58 pm

Mijne Sam is reeds 2 maanden gecastreerd en gedraagt zich nog steeds als een ongecastreerde :king:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor snoesje53 » za mar 09, 2013 3:52 pm

Mijne Sam is reeds 2 maanden gecastreerd en gedraagt zich nog steeds als een ongecastreerde :king:
ik heb hier ook zoiets lopen,toen loekie gecastreerd werd,was die redelijk snel een "sloefke"
ons mickey heeft zijn wilde haren ook nog niet verloren,misschien betert het na de rui :lol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Mijnen hitsige ram

Berichtdoor jeanine » za mar 09, 2013 4:10 pm

Buster kreeg in November zijn implantaat 9.4. Bij het kereltje geen balletjes meer te zien noch ambetant gedrag. Een speelse fret dat wel, maar een lief ventje is het wel. De zorg waarmee hij omspringt met ons oudere Freebee is zelfs aandoenlijk. Hij geeft haar likjes en wast haar, verwarmt haar als ze ligt te slapen. Enkel als zij hem uitdaagt om te spelen is het wat te ruw voor haar.
Ik denk doordat hij nog voor de bronstperiode een implantaat kreeg dat er met het lengen van de dagen ook geen eigen hormonen meer vrijgekomen zijn. Eenmaal deze wel op gang gekomen zijn zou het wel eens wat langer kunnen duren volgens mij.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten