ongelukje met fleece dekentje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor sah » wo mar 27, 2013 6:29 pm

Hallo,
Laat me beginnen met te zeggen dat alles goed is afgelopen :D
Mijn fretje Pantoef bijt soms gaten in de fleece-dekens, ik weet wel dat dat niet gezond zal zijn, maar ik kan hem niet doen stoppen. Dekentjes met teveel gaten gooi ik weg.
Vandaag kwam ik thuis van mijn werk en toen bleek dat Aruba helemaal vastzat aan een fleece-dekentje omdat hij zijn kop en voorpoten door zo'n erg klein gaatje had gekregen en dan was komen vast te zitten. Hij kon niet meer vooruit of achteruit!
Ik heb hem dan snel losgeknipt! Gelukkig weet ik zeker dat ik hem vanochtend nog heb vastgehad voor ik naar mijn werk vertrok, dus hij kan er niet langer dan 1 werkdag in vastgezeten hebben, maar dat vind ik nog lang en zielig!
Pfft, ik mag er niet aan denken dat zoiets gebeurd als ik eens een lange dag weg ben, of ergens anders slaap!
Met Aruba is alles in orde, hij heeft wat ferretone gekregen om te bekomen en is een beetje (nog) knuffeliger dan anders, maar voor de rest is alles ok!
Pfff, ik was wel verschoten!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor snoesje53 » wo mar 27, 2013 6:44 pm

ocharme het sukkeltje....... dus,gooi die gatenflece maar vlug weg
eventueel overschakelen naar katoenen hangmatten,
of wat ik ook doe is mijn hangmatten de ene kant katoen en de andere kant flece
dan zijn ze sterker. idem voor de slaapzakjes,mandjes,en dekentjes op de bodem (ik noem dit onderleggers :) )
een ongeluk is snel gebeurt he ,je ziet het.....
een geluk dat hij er met de schrik is vanaf gekomen,ocharme......
knuffel hem maar eens goed ,hij zal ook wel geschrokken zijn vandaag

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor jeanine » wo mar 27, 2013 7:08 pm

Ik schrok van de titel :shock: T :) Tot ik las dat het met goede afloop is. :) Het arme ventje zal schrik gehad hebben. Gelukkig zitten ze knusjes warm binnen, met deze vriestemperaturen zou zo iets buiten niet goed komen. Dat gaten bijten zijn er nog zo fretten, niet leuk en geen idee waarom ze het doen. Een fret kan behoorlijk paniekerig doen als ze klem geraken. Zo is er hier een mand om het speelgoed in op te bergen die ik niet meer durf laten staan in de kamer. Al menig fretje in vastgehaakt en nu lijkt het mandje op een kaas met gaten door ze los te knippen.
Ik heb onlangs een heel erg zware stof gekocht, gelijkt wat op tentzijl zelfs nog dikker. De bedoeling is om daar een hangmat van te maken voor de noodkooi, zo dat het een extra verdieping lijkt door de stevigheid. Ik vraag me af of Pantouf ook daar zijn tanden zou in zetten? Als het eens past wil ik het je wel laten zien en eventueel eens met je meegaan naar Drongen waar ik het kocht.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor sah » wo mar 27, 2013 7:47 pm

@Jeanine , daarom begon ik met te zeggen dat alles goed is afgelopen.
Dankjewel alletwee voor jullie ideeen, maar misschien moet ik beter uitleggen hoe ik de kooi inricht, er hangen altijd overal hangmatten, ofwel van die dure van fretten.nl ofwel zelfgemaakte, maar daar bijt Pantoef nooit in. Op de bodem of de verdiepingen leg ik meestal een mandje (ik denk ook niet dat die wordt opgegeten) zoals je ook kan kopen voor katten, honden, konijnen, niets bijzonder dus maar wel zacht. Daarover leg ik dan een fleece deken (zoals je voor mensen kan kopen bij Blokker, Kruitvat, Ikea,...) en het is dat deken dat Pantoef dus telkens opeet waardoor de gaten ontstaan...
Ik zou een andere stof in hun mand kunnen leggen (zij verschuilen/slapen zo graag tussen de plooien van zo'n deken) maar fleece vinden ze echt lekker zacht, als ze een nieuw dekentje krijgen kan je ze echt zien genieten. Dus andere stof??
Voor t moment zou ik denken, dekens met al is het maar een klein gaatje, weggooien!
Met Aruba gaat alles prima, ik weet ook niet hoe angstig hij geweest is, toen ik thuiskwam zat hij gewoon vast. En Aruba is een stevige kerel die zich niet zomaar van de kaart laat brengen, dus dat is vast al lang in orde! :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor jeanine » wo mar 27, 2013 9:08 pm

Denk niet dat ze in mijn stof als deken echt zouden genieten ;) Zou het kunnen dat Pantouf verstrengeld raakt? Buster heeft zo ook eens een gat in een sloop gebeten, hij wist niet hoe er uit te geraken. Voor de rest bijt hij echt niet in dekentjes, juist toen.
Eigenlijk was het minder erg in dat dekentje dan mocht hij ergens gehangen hebben. Hij lag lekker op de bodem met een mantel aan. ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor sah » do mar 28, 2013 10:31 pm

Bedankt voor de reactie, maar wat Pantoef betreft, het is niet dat hij gaatjes bijt omdat hij vastzit. Die kerel eet gewoon graag kip en fleece.... Echt wel, die kerel kan overal in en uit raken, t kan echt geen ongelukje of noodzaak zijn dat hij gaten in de fleece bijt, hij doet dat gewoon, even hoeveel hij al heeft mogen spelen en eten!
Aruba was vandaag weer helemaal normaal hoor, die kerel woont al t langst bij mij en weet echt wel, (en zo gedraagt hij zich ook, toen hij vastzat is hij volgens mij op mij gaan wachten, rustig) eender wat er gebeurt, baasje helpt me wel. Dat is lief, maar ook een hele verantwoordelijkheid voor mij!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor snoesje53 » vr mar 29, 2013 8:06 am

een vraagje,waarom leg je eigenlijk "iets" op de bodem? hij heeft hangmatjes en slaapzakjes enz....
ik bedoel maar,is het nodig dat er daar flece of iets anders ligt?
ik zou zeggen,neem het anders gewoon weg,dan is dat gevaar ook geweken (denk ik maar luidop)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor sah » vr mar 29, 2013 10:51 pm

Op de bodem ligt gewoon een mand met een dekentje, als een soort van slaapzakje ofzo, sommige fretten slapen liever niet in een hangmat. Ik heb wel wat ervaring met fretten, ik denk niet dat ik wat fout doe hoor, het was gewoon een ongelukje, het eerste in 5 jaar.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor jeanine » za mar 30, 2013 6:53 am

Hier ligt op de bodem ook een mandje in een sloop. Vaak liggen ze met 3 op het veel te kleine plaatsje, de verschillende hangmatten en slaapzakjes houden ze voor een andere keer wel. Probeer maar eens een fret te verstaan :rol:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor snoesje53 » za mar 30, 2013 7:13 am

ze zijn niet te doen he,ze hebben een super grote kooi met verschillende hangmatten ,mandjes en slaapzakjes
bij mijn laatste reeks warende slaapzakjes wat klein uitgevallen
(groot genoeg voor 1 fret .... willen ze net daar met z'n drieen in kruipen xp

sah,ik bedoelde het goed hoor,ik was alleen aan het helpen meedenken met u :oops:
in mijn mandjes ligt er niets ,als ze willen iets boven zich hebben hebben ze dubbeldekker hangmatten,en om zich in te flossen hun slaapzakjes
daarom dat ik het vroeg :)

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor daikiri » za mar 30, 2013 7:41 am

ja hier eten zn nest genote ook graag flees...denk dat die hele nest graag stof eet??
volledige fleesdekes vreten ze op en natuurlijk al de rest (brok/vlees)draadjes van hangmatten zijn lijk van die snoepveters voor hen...
ben altijd bang dat ze een maagobstructie gaan krijgen maar ja in een kale kooi is het ook niet leuk om te wonen
en het zijn juist die die het meest doen :s
kom er gek van :rol:

mijn andere liggen ook in manden met een flees in ...zeker mn oudjes en daar gaat alles goe..

mss dat het er nog uitgroeit???

gr
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor kysimoza » ma apr 01, 2013 9:13 pm

Mijn bodem ligt een deel kranten en dan dekens,flece,badstof
En ook 10hangmatten.inkruip zakken van stof.
Als Ik niets op de bodem legt zonder zever dan vind ik overal drolletjes lol :)

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: ongelukje met fleece dekentje

Berichtdoor deesje13 » ma apr 01, 2013 9:33 pm

ik heb ook een fleece in het kot van scrat met een gewoon mandje precies een schapen mandje noem ik dat en daar slaapt hij zijn hangmat is niet goed heel soms zijn slaapzak maar meestal gewoon in het mandje met zijn fleece
als hij uit zijn kot is gaat hij meestal in een kussen liggen meneertje vond niet beter om in een kussen van mij een gat te maken zodat hij erin kon liggen

al goed dat aruba zo een slimme is om braafjes te wachten tot je thuis kwam


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten