inrichten van hok

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » di mei 04, 2004 10:18 pm

ik ga binnekort voor men fretten zelf speeltjes,rusthokjes,slaapplaatsen enz. maken,heb namelijk een hok van 2m breed op 1.5m diep en 2 m hoog,dus das al een serieus hok he :D het heeft 2 verdiepen en zou plaats moeten geven voor een 8 tal fretten ;) maar met welk materiaal zou ik het best hangmatten en slaapplaatsen maken?
en wat moet ik op de vloer leggen?het hok is wat te groot om heel het hok te bekleden met doeken of dergelijke,bestaat er iets zoals papier snippers die als 'vloerbekleding' kan dienen maar dan iets dat weinig stof voorbrengt?
alle ideen zijn welkom om men hok zo goed mogelijk inte richten,en om speelbakjes te maken enz.........
grtzz

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di mei 04, 2004 11:10 pm

Ik zou geen papiersnippers ofzo op de bodem leggen. Heb je kans dat ze het als grote poepbak gaan gebruiken. Gewoon lappen of anders niks.
Ikzelf maak hangmatten en slaapzakken altijd van fleecestof oid. Lekker zacht. Tenminste voor de binnenkant.
Ze zijn ook vaak blij met t-shirts of oude truien. Daar kruipen ze ook graag in.

Dat is inderdaad een lekker groot hok. Heb je die binnen of buiten staan?

Ascadian
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 2:14 pm

Berichtdoor Ascadian » wo mei 05, 2004 12:17 pm

Dat zijn dezelfde afmetingen als mijn hok! :)

Helaas zit er bij mij (voorlopig) maar 1 fretje in.

Ik volg pleuntje in de bodembedekking. Als je zo een groot hok hebt met verdiepingen,
is het handig om meerdere kattenbakken te plaatsen (boven - onder). Want soms durven ze wel eens lui worden en gewoon boven in een hoekje gaan :D

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » wo mei 05, 2004 6:54 pm

Origineel gepost door Pleuntje

Ik zou geen papiersnippers ofzo op de bodem leggen. Heb je kans dat ze het als grote poepbak gaan gebruiken. Gewoon lappen of anders niks.
Ikzelf maak hangmatten en slaapzakken altijd van fleecestof oid. Lekker zacht. Tenminste voor de binnenkant.
Ze zijn ook vaak blij met t-shirts of oude truien. Daar kruipen ze ook graag in.

Dat is inderdaad een lekker groot hok. Heb je die binnen of buiten staan?
eigenlijk staat het hok zelf niet buiten,het staat namelijk in een soort oplsagplaats in de tuin,de opslag plaats zelf(waar ik men hok heb ingbouwd) is niet volledig dicht dus ze hebben altijd het licht van buiten en de heerlijke buitenlucht hebben ze ook ;) er kan geen regen bij het hok en ze hebben een heel grote plaats om uit de wind te zitten.er zitten nu momenteel 3 fretten in en 2 andere fretten zijn op zwangerschaps verlof in 2 andere hokken bij mij binnen in het huis :) het grote hok bevalt ze hard en zelfs nu het maar half is ingericht,ik laat ze elke dag een 2tal uren eruit en kunne ze in de tuin die helemaal is afgesloten ravotten,wel onder toezicht want ze durven met vele dingen beginnen te sleuren en op sommige plaatsen te graven waar het niet mag :D
nu zou ik graag dan nog wat hangmatten maken waar ze in kunne luieren want oude truien enz. heb ik er al ingelegd maar die vind ik dan soms na een paar dagen trug in een kattebak en dan zijn ze dus vuil,daarom dat ik zoveel mogelijk dingen wil vasthangen zodat ze er niet mee kunne sleuren zoals bv. die hangmatten die hangen vast dus onmogelijk voor de fretten om daar mee gaan te sleuren :P verder wil ik ook nog een soort pvc buizen wil gebruiken in het hok want daar lijken ze ook graag in te spelen,maar hoe maak ik die dan best vast??
alvast bedankt om te reageren ;)
grtzz

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo mei 05, 2004 7:17 pm

Heb je geen foto van je kooi. Ben heel benieuwd.
Hoe je Pvc buizen vast moet zetten daar kan ik je geen tips over geven. Ben absoluut niet technisch. Wil je tips over het maken van hangmatten dan kan ik je misschien wel helpen.

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » do mei 06, 2004 10:24 pm

nee ik heb geen foto's van men hok,ik zal er wel eens maken als het helemaal is ingericht ;)
je mag me altijd info mailen hoe ik het best die hangmatten maak kris_proost@hotmail.com
grtzz

fret_gyzmo
Berichten: 93
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 6:06 pm

Berichtdoor fret_gyzmo » ma mei 31, 2004 3:56 pm

(@)
Neem een fleece baby-dekentje van +/- 50 op 50 en snijd die in 2 driehoeken. Stik de naden om en maak aan elke hoek een dubbel lint. Als je in het hol oogjes (enfin zo noemen wij dat) draait kan je ze er aan vast knopen... Ik heb zo'n dekentjs in de Zeeman gevonden.zo heb je voor de helft van de prijs van een klein hangmatje in de winkel twee veel grotere die trouwens ook veel mooier zijn!!!

succes!
merry meet, merry part and merry meet again
blessed be
Conny en Gyzmo, Rune, Chanelle, Casper en Luna
http://be.msnusers.com/frettigefretsels/shoebox.msnw
http://usera.imagecave.com/fret_gyzmo/

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma mei 31, 2004 5:23 pm

Op de markt ofzo kun je vaak ook leuk stof kopen en ook fleecestof.
Ik maak ze meestal in het vierkant, maar kan ook driehoekig.
ik leg dan een leuk stofje en fleecestof in de zelfde maat op elkaar en stik het aan 3 kanten dicht. in de hoeken naai ik een lint mee. Ook op de markt te krijgen.
Dan draaien en de ander kant dichtnaaien. Heel simpel en heel leuk.
Ik maak ook wel eens hangslaapzakjes, iets ingewikkelder maar dat vinden ze ook heerlijk.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten