Zindelijk maken

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
piet
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 04, 2004 9:48 am

Berichtdoor piet » wo mei 05, 2004 9:59 am

Ik heb een probleempje en daardoor een vraag. Shadow is overdag zindelijk en hoef ik zelf niet meer op zijn bakje te zetten. Smokey die ik sinds gisteravond heb moet ik nog wel op zijn bakje zetten wat opzich prima werkt. We houden het duo goed in de gaten en het werkt bovenverwachting goed. Beide beestje zijn nu ongeveer 7 weken oud.

Nu het probleem. s'nachts zijn ze op bepaalde momenten ook actief en doen ze het dus buiten de bak. Doelbewust hun kleedjes zo gelegt dat ze de hele bak bedekken. Vannacht hebben ze het dus op een kleedje gedaan. Hoe kan ik dit voorkomen of in goede banen leiden

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo mei 05, 2004 11:40 am

Consequent blijven handelen en volhouden. Zo kan je de hoopjes buitenboord bv beperken door hen kort voordat je gaat slapen, nog even wakker te maken. Als fretjes net wakker worden, gaan ze meestal eerst even naar de poepbak. Verder zou je bv het eetbakje in 1 van de andere hoeken kunnen plaatsen. fretten gaan zo ver mogelijk van hun eetplaats hun behoefte doen. Begin aub niet met ferret off, of een dergelijk produkt waar ze van weglopen. Je legt het per slot van rekening in hun leefruimte waar ze het grootste gedeelte van de dag in verblijven.

Wat ook zeer goed werkt, is ervoor zorgen dat de leefruimte 's nachts verkleind wordt, zodat ze bijna niet anders meer kunnen dan in hun frettenbak gaan. Als je dit enkele dagen aanhoudt, is het probleem meestal uit de weg geholpen.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

piet
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 04, 2004 9:48 am

Berichtdoor piet » wo mei 05, 2004 11:47 am

Thx voor de tips Chuckie.

Ik was inderdaad niet van plan om middeltjes te gebruiken. Naar mijn gevoel is het middel dan erger dan de kwaal. De kooi verkleinen is inderdaad iets wat ik zou kunnen proberen. Ik mag trouwens niet mopperen hoor ik heb Shadow vanaf zondag en Smokey pas sinds gisteren. Ik ben dus al heel tevreden dat ik ze overdag (Nu al YESSSSS) zindelijk heb.
Groetjes Piet/Corrie en de fretjes Shadow en Smokey


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten