vraagje I.V.M frettenpups

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » wo mei 26, 2004 7:28 pm

ik heb dus 2 moedertjes met elk een nestje ze zaten in een frettenhok die ik in 2 had gedeeld met een plank waar ze onmogelijk overkunne,maar nu is het ene moedertje op 1 of andere manier in het hok geraakt waar het ander moedertje ligt met haar pups :?
nu heeft het ene moedertje al de pups van de andere bij haar in het nestje gelegd en ook het andere moedertje zit bij in haar nest,dus eigelijk heb ik nu 2 moedertjes die hun pups bij elkaar hebben gelegd.nu mijn vraag,kan dit kwaad?
ze zorgen dus beide voor het ''grote'' nest,het ene moedertje neemt zelfs het ander moedertje bij het nekvel en legt ze in het nest :? het is net of ze denken dat ze moeder zijn van de 2 nesten en het moedertje erbij,want zo gedraagt ze zich :D
moet ik ze trug uiteen halen of kan het geen kwaad?want op het eerste zicht zijn de pups in orde en ze zorgen er heel goed voor...
grtzz

veerle

Berichtdoor veerle » wo mei 26, 2004 8:18 pm

tsja dit vind ik een beetje moeilijk om te beantwoorden omdat ik ze niet zie natuurlijk he :D
Maar als jij weet dat ze het goed doen, de pups groeien mooi en zitten 'op schema' met hun gewicht, is het misschien gewoon een grote gezellige familie ja :)
kvond het eigenlijk wel een heel lief verhaal zoals je het hier neerzette hahaha, ik zie het helemaal voor me ! Wat zal dat ene moertje het druk hebben gehad met verhuizen joh (@)
Als ik jou was, zou ik het gewoon heeeel erg goed in de gaten houden, en dan vooral met betrekking op de moedertjes. Bezorgen ze elkaar niet teveel stress dus door elkaar als pup te behandelen. Want een gestresseerd moedertje kan wel degelijk een gevaar voor de kleintjes betekenen.
Hoe oud zijn de pups eigenlijk? zijn de moedertjes ongeveer samen bevallen of zit er een leeftijdsverschil tussen de pupjes? de onze worden morgen 3 weken en het adoptiepupje word zaterdag 2 weken.
Vorig jaar had ik er 3 in de opvang van 3 dagen oud en die zijn naar een adoptiemoedertje gegaan met pupjes die toen 4 dagen ouder waren dan hen.
groetjes, Veerle

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » wo mei 26, 2004 8:39 pm

ja vind het ook wel lief,was wel ff verschieten,maar ze doen het tot hier toe goed dus ik ben tevreden ;)
de pups van het ene moertje zijn 1 dag later als de andere pups geboren dus verschil is er niet echt

heb juist ook gemerkt dat de beide moertjes over elkaar moeder spelen,als het ene moertje uit de nest komt komt het andere haar direkt trughalen,en ook omgekeerd,tis wel een mooi zicht :D
grtzz

veerle

Berichtdoor veerle » wo mei 26, 2004 8:50 pm

hihihi 'wat een grote pup heb ik me hier nu' zullen ze van elkaar denken ! De pups zijn idd mooi op elkaars leeftijd 'afgestemd' ja, dus op dat gebied zal je geen problemen krijgen denk ik.
Geef je de mama'tjes eigenlijk ook een soort bijvoeding? Kan je zien of dat ze elkaar wel goed laten eten en drinken door hun bemoederingsdrang voor elkaar? Misschien kan je een schaaltje lekkere bijvoedingspap (of geweekte brokjes) kortbij het nestje zetten, zodat ze goed op krachten blijven ? Ze hebben het maar druk met die wriemeltjes he !
Binnenkort een fotooooo ??? (kijkt lief :D )
groetjes, Veerle

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » wo mei 26, 2004 9:10 pm

ik geef ze een papje van geweekte brokjes en blikvoer,er is maar 1 moertje die er van eet,want het andere moertje houd het bij haar brokjes en een soort aardbijpasta met vitaminen uit een tube(is ze echt zot op :P )

ik ga morgen is proberen een goede foto te trekken van de 2 moertjes,hoe het ene moertje het andere trug in de nest trekt(doen ze regelmatig!want elke keer ze mij hoort komt ze eens kijken,en dan komt het andere moertje ze direkt trug in het nest trekken,de pups zitten samen met de moertjes in een hokje goed weggestoken door de moertjes :P )
de pups zelf worden op zaterdag en zondag 3 weken,en het zijn mooie grote pups,ik zie ook niet direkt een grote-verschil tussen de pups
grtzz

veerle

Berichtdoor veerle » wo mei 26, 2004 9:27 pm

jaha hoe zou je zelf zijn: kzou ook niet alleen willen opdraaien voor de pups van een ander terwijl die andere naar de baas gaat hahaha ;)
lijkt me leuk hoor die foto !!! #)
Morgen gaan ze hier weer allemaal de weegschaal op... ben zooo benieuwd want je ziet ze echt groeien he ! ongelooflijk hoe snel dat gaat bij die kleintjes :)
groetjes, Veerle

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » wo mei 26, 2004 10:03 pm

ja je ziet ze echt groeien :P hoeveel pups zitten er bij jouw nestje?
als jij een foto'tje hebt van jouw pups of fretjes mag je ze altijd mailen of hier opzetten als dat gaat ;)
grtzz

veerle

Berichtdoor veerle » vr mei 28, 2004 12:06 pm

ja amaaai, de dag nadat ze geboren werden wogen ze 8, 10, 11, 12 en 13 gram, en gisteren op 3 weken wogen ze 91, 104, 106, 125 en 129 gram :D
5 pupjes zijn er dus in ons nestje (3 moertjes: Aïsha, Anwen en Anaïs, en 2 rammetjes: Aitor en Akio), maar er is nog een adoptiezusje bij gekomen dat zaterdag 2 weken word. (toen ze bij ons kwam was ze net geen dag oud). Zij woog toen ze 1 dag was 8 gram, en gisteren 40 dus ze doet het gelukkig ook niet slecht !
kga es proberen om er een foto van gisteren op te zetten he...

ah ja Aïsha wilde niet op de foto dus ze draaide de hele tijd r hoofdje weg hehe

Afbeelding

groetjes, Veerle

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr mei 28, 2004 12:08 pm

wat lief. Wat een leuk kleed trouwens.

veerle

Berichtdoor veerle » vr mei 28, 2004 12:24 pm

dankje Helga :) ja jij hebt al gemerkt dat ik nogal n trotse oma ben natuurlijk hahaha :D
kleed? ik denk dat je bedoelt dat waar ze op liggen? dat is 1 van onze ballenmanden maar dan omgedraaid zodat de bodem bovenaan ligt ... hihi ze zakken er een beetje in weg zodat ze niet zo snel weg konden kruipen :P handig hoor (@)
groetjes, Veerle

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » vr mei 28, 2004 5:06 pm

leuk hoor om dit al zo te lezen al die kleintjes
hoeveel pupjes worden er nu door die twee moertjes verzorgd
en ook ik ben best benieuwd naar foto's van alle kleintjes en de twee moertjes :)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » ma mei 31, 2004 10:52 pm

zeer mooie pups!
ik zal morgen ook eens foto's maken van men pups en men andere fretten

de 2 moertjes verzorgen in totaal 9 pups ;)
grtzz

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » di jun 01, 2004 3:37 pm

kan iemand me helpen met hier een paar foto's te plaatsen van men pups en moertjes,en men andere fretjes?
grtzz

veerle

Berichtdoor veerle » di jun 01, 2004 3:40 pm

tuurlijk! staan ze al ergens op internet? anders mail je ze maar ff, dan zet ik ze online en link ze naar hier :D (*benieuwd ;) *)
groetjes, Veerle

spike
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 04, 2004 8:34 pm

Berichtdoor spike » di jun 01, 2004 3:53 pm

kan je ff je e-amil addres geven want als ik hier op je e-mail druk lukt het niet
grtzz

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » wo jun 02, 2004 11:55 am

Hey veerle,

Echt een hele mooie foto hoor. #)

Spike, Je kan je foto's altijd door mailen naar webmaster@defrettenark.be. Vermeld er dan wel even bij onder welk item ze moeten verschijnen.

groetjes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten