voeding

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » vr jun 04, 2004 10:17 pm

hallo, ik geef mijn fretjes om de dag een hapje (juist genoeg voor hun 2) een lepel sheba kip of whiskas kip bij hun totally ferret. Ze vinden het heerlijk, en hebben er nog nooit geen diaree van gehad, maar ze zijn het wel gewoon van puppy. Wat ik wel niet meer doe is het s' avonds geven, een week of 3 geleden toen het mooier weer was, en ik smorgens het eetbakje nakeek, toen zaten er 'wormen' in, maaien (maden)noemen ze dat hier, van vliegen, ik vond het walgelijk, op éééééééén ochtend tijd! mooi weer! nu let ik er op want stel je voor dat ze dat hadden opgegeten!!!! hup en de frettengang

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo jun 09, 2004 4:18 pm

ehh jakkie zeg

maar gelijk een volgende vraag er aan vast

moeten fretten eigenlijk ook ontwormt worden???

ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nog nooit gedaan heb.
we hebben nu ook een kat en die wordt wel ontwormt 1 x per jaar ze komt niet buiten en ook weinig met andere beesten in contact.

maar wie weet het antwoord....
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » wo jun 09, 2004 6:54 pm

Da is een goeie vraag!!!!!!!!!! ik laat de honden ook 2 x per jaar ontwormen, alle, ik doe da zelf (met pillekes he #) ) maar inderdaad, kheb geen idee of deze pillekes ook voor fretten moeten /mogen, hopelijk krijgen we er een antwoord op, groetjes

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jun 09, 2004 8:43 pm

hoi,
mijn fretten zijn allemaal 1 keer ontwormd toen ze in huis kwamen maar daarna niet meer eigenlijk kunnen ze evengoed zoals honden en katten in de nest door de moeder besmet geraken en daarom rade onze dierenarts aan om ze eenmalig te ontwormen met dogminth (pasta)
groetjes ufo

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo jun 09, 2004 9:25 pm

Een fret is niet gevoelig voor wormen. Alleen als je iets in de ontlasting vind is het nodig om te ontwormen. Maar dit komt echt zelden voor bij fretten.
Een da met veel frettenervaring zal dit daarom ook niet aanraden.

trixiepixie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 23, 2004 3:40 pm

Berichtdoor trixiepixie » za jun 12, 2004 2:50 pm

ik geef mijn fretjes een pipetje van het merk Stronghold in de nek. Wel voor kittens omdat het gewicht overeenkomt met volwassen fret. Puppyfretjes of verzwakte en vermagerde fretjes mogen maar twee tot drie druppels in de nek krijgen. Het voorkomt en bestrijd vlooien oormijt en wormen. handig he :)
Groetjes Sandra en de fretjes Ushi en Kookai.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » za jun 12, 2004 5:41 pm

ik wist niet dat strongholt ook tegen wormpjes was??

maar als dat zo is dat zijn mijn fretjes goed beveiligd tegen van alles en nog wat..


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten