gewichtverlies

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » di jun 08, 2004 11:01 pm

Hoikes, ja ik overstelp op het moment de site nogal heb een hele periode geen tijd meer gehad om achter het peeceetje te gaan zitten, dus nu komt alles in eens.
Toen ik billie binnenbracht voor castratie, woog hij 1.900, een flinke jongen, waarvoor ik een speciaal kittenharnasje ben voor moeten gaan kopen, dat voor een fretje, poeh dat was veeeeeeeeel te klein. Kruimeltje woog 1.200 voor zijn castratie. Even later kwam de lente, en ik merkte aan hun alle 2 dat ze slanker waren geworden. Hun vacht is mooi, ze zijn even frettig, en niks wijst op ziekte of iets anders. Nu is mijn vraag, komt het gewichtsverlies nu door hun rui want amaai, daar is wat vanaf gekomen, of komt dat door de castratie? Mijn da wist het niet, hopelijk jullie wel, froetekes, hup

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » di jun 08, 2004 11:03 pm

eh ze zijn alle 2 zo een 200 grammekes afgevallen, even vergeten te vermelden ~0

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo jun 09, 2004 12:24 am

In hoeveel tijd. In de zomer vallen ze af. Dit kan tot 1/3 van hun gewicht gaan.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo jun 09, 2004 4:22 pm

hahaha voor die gene die ons Baloetje nog kennen ( racistisch fretje die andere fretjes plaagde)
die weegt in de wintertijd meestal rond de 2 kilo in de herfst begint ie al te groeien en nu weegt Baloetje een krappe 1300 grammetjes.

zijn zwaarste gewicht was 2,2 kilo hij paste niet eens meer door de ferrat buizen enzo...
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jun 09, 2004 6:32 pm

hoi,
onze gyzmo woog voor zijn castratie ook 2 kg en nu haald hij in de winter nog een max van 1.7 kg op dit moment weegt hij 1.4 kg en hij is niet groot maar een echt dikkertje we noemen hem soms pattapoefke
groetjes ufo

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » wo jun 09, 2004 6:52 pm

Bdankt allemaal, nu ben ik zeker gerust dat het normaal is, het is begonnen toen het een week ofzo lente werd. k verschoot eerst nogal, voelde het als ik ze in mijn handen had, dat er gewichtsverlies was.één probleem heeft zich nu wel verergerd haha, nu kan billie door nog kleinere openingen, en't was al zoooooooo erg :) ~0 hup en den billie en kruimeltje


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten